Full metadata record
DC poleHodnotaJazyk
dc.contributor.authorHavlíček, Jakub
dc.date.accessioned2020-11-16T11:00:21Z-
dc.date.available2020-11-16T11:00:21Z-
dc.date.issued2020
dc.identifier.citationHAVLÍČEK, J. Komparace přístupů světelných projekcí s edukativním charakterem z prostředí České republiky a Francie. Světlo, 2020, roč. 23, č. 4-5, s. 74-77. ISSN 1212-0812.cs
dc.identifier.issn1212-0812
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11025/41919
dc.description.abstractOdborný text je koncipovaný coby studie věnující se médiu světla. Úzce navazuje na diplomovou práci Médium světla v umění a ve výtvarné výchově. Poznatky získané v rámci tuzemského (Jiří Trnka – V zahradách imaginace, Galerie Středočeského kraje, Kutná Hora, 2020) a zahraničního (Atelier des Limiéres, Paříž, 2018) kontextu jsou analyzovány a systematicky porovnávány. Pozornost je soustředěna na komparativní přístupy světelných projekcí obou zmiňovaných akcí a jejich vzdělávací charakter. Sledovanou oblastí je světlo v pozici výrazového prostředku a jeho potenciál edukovat zúčastněné participanty. Zjišťování se uskutečnilo v mimoškolním prostředí, přesto s aspektem na výtvarnou interpretaci. Nabyté obsahy jsou sumarizovány v rámci oborových souvislostí a to s důrazem na možný potenciál světla expandovat do příbuzných uměnovědných disciplín.cs
dc.format4 s.cs
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isocscs
dc.publisherFCC Publicen
dc.relation.ispartofseriesSvětlocs
dc.rightsPlný text je přístupný v rámci univerzity přihlášeným uživatelům.cs
dc.rights© FCC Publicen
dc.subjectsvětlocs
dc.subjectprostředícs
dc.subjectpojetícs
dc.subjectinterakcecs
dc.subjectedukacecs
dc.subjectpedagogcs
dc.subjectvýtvarná výchovacs
dc.titleKomparace přístupů světelných projekcí s edukativním charakterem z prostředí České republiky a Franciecs
dc.title.alternativeThe comparison of approaches of light projections with an educational character from Czech republic and Franceen
dc.typečlánekcs
dc.typearticleen
dc.rights.accessrestrictedAccessen
dc.type.versionpublishedVersionen
dc.description.abstract-translatedThe professional text is conceived as a study devoted to the medium of light. It closely follows the diploma thesis Medium of Light in Art and Art Education. The knowledge gained in the domestic (Jiří Trnka - In the Gardens of the Imagination, Gallery of the Central Bohemian Region, Kutná Hora, 2020) and foreign (Atelier des Limiéres, Paris, 2018) contexts are analyzed and systematically compared. Attention is focused on comparative approaches of light projections of both mentioned events and their educational character. The monitored area is light in the position of the means of expression and its potential to educate the participants involved. The survey took place in an out-of-school environment, yet with an aspect on artistic interpretation. The acquired contents are summarized within the field context, with emphasis on the possible potential of light to expand into related art disciplines.en
dc.subject.translatedlighten
dc.subject.translatedenvironmenten
dc.subject.translatedconcepten
dc.subject.translatedinteractionen
dc.subject.translatededucationen
dc.subject.translatedpedagogueen
dc.subject.translatedart educationen
dc.type.statusPeer-revieweden
dc.identifier.obd43930397
Vyskytuje se v kolekcích:Články / Articles (KVK)
OBD

Soubory připojené k záznamu:
Soubor VelikostFormát 
Svetlo_04_2020.pdf37,3 MBAdobe PDFZobrazit/otevřít  Vyžádat kopii


Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam: http://hdl.handle.net/11025/41919

Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.

hledání
navigace
  1. DSpace at University of West Bohemia
  2. Publikační činnost / Publications
  3. OBD