Název: DisORIENTation: Ethnography of Power in the Visual Art Scene of Marrakech
Další názvy: DisORIENTation: Ethnography of Power in the Visual Art Scene of Marrakech
Autoři: Kollárová, Alexandra
Datum vydání: 2020
Nakladatel: Západočeská univerzita v Plzni
Typ dokumentu: disertační práce
URI: http://hdl.handle.net/11025/42283
Klíčová slova: post-kolonializmus;současné umění;neo-orientalismus;kulturní dominance;moc;maroko;marrakech;hegemonie;etnografie;umění a antropologie;komodifikace;řemeslo;islámské umění;neo-kolonialismus;vizuální antropologie;diskurz
Klíčová slova v dalším jazyce: post-colonialism;contemporary art;neo-orientalism;cultural dominance;power;morocco;marrakech;hegemony;ethnography;art and anthropology;commodification;craftsmanship;islamic art;neo-colonialism;visual anthropology;discourse
Abstrakt: Cílem disertační práce DisORIENTation: Ethnography of Power in the Visual Art Scene of Marrakech je jít zpět k původnímu kontextu v rámci jedné konkrétní lokality ? města Marrákeše v Maroku, v ohraničeném časovém období popsat a vysvětlit vztahy mezi jednotlivými aktéry na poli současné umělecké produkce. Autorka se dotazuje, jaké podmínky utváří svět současného umění v dané lokalitě a proč dochází k jeho orientalizaci, exoticizaci a mýtizaci v mezinárodním prostředí. Výzkum sleduje povahu mocenských vztahů mezi aktéry, jimiž jsou v zásadě kulturní instituce, ale i jednotlivců významného postavení, kteří určují nejen hodnotu uměleckých počinů, ale konstruují i reprezentace, která tato díla doprovází.
Abstrakt v dalším jazyce: The aim of the dissertation thesis DisORIENTation: Ethnography of Power in the Visual Art Scene of Marrakech is to describe and analyse the field of contemporary visual art in Marrakech within a specific time, where the author is taking into account the Western forms of dominance. She asks: what conditions shape the world of contemporary art in a defined locality, which is constructed as oriental, exotic and which is being mythicized on an international level. The presented research is tackling the power relations between the various actors involved in the emergence of the Orientalist discourse rearticulated according to the novel interest intersections in situ. The ethnographical text, as well, examines the power positions of individuals, who determine not only the value of works of art but also construct the representations that accompany these works.
Práva: Plný text práce je přístupný bez omezení.
Vyskytuje se v kolekcích:Disertační práce / Dissertations (KSA)

Soubory připojené k záznamu:
Soubor Popis VelikostFormát 
disertacni_prace_ak.pdfPlný text práce4,92 MBAdobe PDFZobrazit/otevřít
Kollarova_posudek oponenta_Zahorik.pdfPosudek oponenta práce203,57 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
Kollarova_zapis o zkousce.pdfPrůběh obhajoby práce529,1 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít


Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam: http://hdl.handle.net/11025/42283

Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.