Název: | DisORIENTation: Ethnography of Power in the Visual Art Scene of Marrakech |
Další názvy: | DisORIENTation: Ethnography of Power in the Visual Art Scene of Marrakech |
Autoři: | Kollárová, Alexandra |
Datum vydání: | 2020 |
Nakladatel: | Západočeská univerzita v Plzni |
Typ dokumentu: | disertační práce |
URI: | http://hdl.handle.net/11025/42283 |
Klíčová slova: | post-kolonializmus;současné umění;neo-orientalismus;kulturní dominance;moc;maroko;marrakech;hegemonie;etnografie;umění a antropologie;komodifikace;řemeslo;islámské umění;neo-kolonialismus;vizuální antropologie;diskurz |
Klíčová slova v dalším jazyce: | post-colonialism;contemporary art;neo-orientalism;cultural dominance;power;morocco;marrakech;hegemony;ethnography;art and anthropology;commodification;craftsmanship;islamic art;neo-colonialism;visual anthropology;discourse |
Abstrakt: | Cílem disertační práce DisORIENTation: Ethnography of Power in the Visual Art Scene of Marrakech je jít zpět k původnímu kontextu v rámci jedné konkrétní lokality ? města Marrákeše v Maroku, v ohraničeném časovém období popsat a vysvětlit vztahy mezi jednotlivými aktéry na poli současné umělecké produkce. Autorka se dotazuje, jaké podmínky utváří svět současného umění v dané lokalitě a proč dochází k jeho orientalizaci, exoticizaci a mýtizaci v mezinárodním prostředí. Výzkum sleduje povahu mocenských vztahů mezi aktéry, jimiž jsou v zásadě kulturní instituce, ale i jednotlivců významného postavení, kteří určují nejen hodnotu uměleckých počinů, ale konstruují i reprezentace, která tato díla doprovází. |
Abstrakt v dalším jazyce: | The aim of the dissertation thesis DisORIENTation: Ethnography of Power in the Visual Art Scene of Marrakech is to describe and analyse the field of contemporary visual art in Marrakech within a specific time, where the author is taking into account the Western forms of dominance. She asks: what conditions shape the world of contemporary art in a defined locality, which is constructed as oriental, exotic and which is being mythicized on an international level. The presented research is tackling the power relations between the various actors involved in the emergence of the Orientalist discourse rearticulated according to the novel interest intersections in situ. The ethnographical text, as well, examines the power positions of individuals, who determine not only the value of works of art but also construct the representations that accompany these works. |
Práva: | Plný text práce je přístupný bez omezení. |
Vyskytuje se v kolekcích: | Disertační práce / Dissertations (KSA) |
Soubory připojené k záznamu:
Soubor | Popis | Velikost | Formát | |
---|---|---|---|---|
disertacni_prace_ak.pdf | Plný text práce | 4,92 MB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
Kollarova_posudek oponenta_Zahorik.pdf | Posudek oponenta práce | 203,57 kB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
Kollarova_zapis o zkousce.pdf | Průběh obhajoby práce | 529,1 kB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam:
http://hdl.handle.net/11025/42283
Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.