Název: | Creating learning conditions through social networks |
Další názvy: | ΔΗΜΙΟΥΡΓΩΝΤΑΣ ΣΥΝΘΗΚΕΣ ΜΑΘΗΣΗΣ ΜΕΣΩ ΤΩΝ ΚΟΙΝΩΝΙΚΩΝ ΔΙΚΤΥΩΝ |
Autoři: | Kapniari, Niki Griva, Anastasia Armakolas, Stefanos |
Citace zdrojového dokumentu: | Inovace a technologie ve vzdělávání: časopis o nových metodách a inovacích v technickém a přírodovědném vzdělávání. 2020, č. 2, s. 4-13. |
Datum vydání: | 2020 |
Nakladatel: | Západočeská univerzita v Plzni, Fakulta pedagogická |
Typ dokumentu: | článek article |
URI: | http://itev.olympiadatechniky.cz/journal-itev-2020_2.pdf http://hdl.handle.net/11025/42510 |
ISSN: | 2571-2519 |
Klíčová slova: | sociální sítě;učení;účinnost;učitelé |
Klíčová slova v dalším jazyce: | social networks;learning;efficiency;teachers |
Abstrakt v dalším jazyce: | Social Networks is a special way of communicating between people, which is significantly different from the traditional interpersonal communication. The differentiation mainly lies within the certain characteristics that they have. Some of these features are the timelessness of the information, the playback and search capabilities they offer, and the accessibility of the available material. It is noted that, although the development of technology brings to the fore new ways of communication which aim to expand the possibilities of human nature, it is not able to ensure the full integrity of this purpose. It is therefore to be expected that the existence of Social Media has certainly had a positive and negative impact on our daily lives for many different reasons. Τhe purpose of this work is to study the use of social networks in the learning process. Τhe results show that social networks enhance social interaction between students and results in their cognitive development. |
Práva: | © Západočeská univerzita v Plzni |
Vyskytuje se v kolekcích: | Číslo 2 (2020) Číslo 2 (2020) |
Soubory připojené k záznamu:
Soubor | Popis | Velikost | Formát | |
---|---|---|---|---|
Kapniari.pdf | Plný text | 344,57 kB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam:
http://hdl.handle.net/11025/42510
Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.