Full metadata record
DC poleHodnotaJazyk
dc.contributor.authorFehér, Marek
dc.contributor.authorStraka, Ondřej
dc.contributor.authorŠmídl, Václav
dc.date.accessioned2021-02-08T11:00:26Z-
dc.date.available2021-02-08T11:00:26Z-
dc.date.issued2020
dc.identifier.citationFEHÉR, M., STRAKA, O., ŠMÍDL, V. Model predictive control of electric drive system with L1-norm. European Journal of Control, 2020, roč. 56, č. November 2020, s. 242-253. ISSN 0947-3580.cs
dc.identifier.issn0947-3580
dc.identifier.uri2-s2.0-85079556215
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11025/42619
dc.format12 s.cs
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isoenen
dc.publisherElsevieren
dc.relation.ispartofseriesEuropean Journal of Controlen
dc.rightsPlný text je přístupný v rámci univerzity přihlášeným uživatelům.cs
dc.rights© Elsevieren
dc.titleModel predictive control of electric drive system with L1-normen
dc.typečlánekcs
dc.typearticleen
dc.rights.accessrestrictedAccessen
dc.type.versionpublishedVersionen
dc.description.abstract-translatedThis paper deals with the model predictive control of an electric drive system. Particularly, it focuses on the use of the L1-norm to penalize a speed deviation in a cost function of the predictive control criterion. The benefits and disadvantages of such penalization are discussed considering a model of permanent magnet synchronous motor. The main goal of the paper is to achieve a feasible predictive control algorithm with the L1-norm cost. This proceeds in two stages. First, the long-horizon part of the criterion is approximated by an appropriately designed terminal cost. Second, the short-horizon part is reduced, which facilitates optimization over a continuous control domain. Validity of the approximations and considerations are demonstrated using a set of numerical examples.en
dc.subject.translatedElectric drive, Model predictive control, L1-norm, Terminal cost, Time-to-go function, Permanent magnet synchronous motoren
dc.identifier.doi10.1016/j.ejcon.2020.01.008
dc.type.statusPeer-revieweden
dc.identifier.document-number593721100021
dc.identifier.obd43930614
dc.project.IDLO1506/PUNTIS - Podpora udržitelnosti centra NTIS - Nové technologie pro informační společnostcs
dc.project.IDSGS-2019-020/Rozvoj a využití kybernetických systémů identifikace, diagnostiky a řízení 4cs
Vyskytuje se v kolekcích:Články / Articles (RICE)
Články / Articles (NTIS)
Články / Articles (KKY)
OBD

Soubory připojené k záznamu:
Soubor VelikostFormát 
article_EJC_FeStSm.pdf3,56 MBAdobe PDFZobrazit/otevřít  Vyžádat kopii


Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam: http://hdl.handle.net/11025/42619

Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.

hledání
navigace
  1. DSpace at University of West Bohemia
  2. Publikační činnost / Publications
  3. OBD