Full metadata record
DC pole | Hodnota | Jazyk |
---|---|---|
dc.contributor.author | Bláha, Jaroslav | |
dc.date.accessioned | 2021-02-08T11:00:29Z | - |
dc.date.available | 2021-02-08T11:00:29Z | - |
dc.date.issued | 2020 | |
dc.identifier.citation | BLÁHA, J. Osová vyváženost sonátové formy a kompozice do trojúhelníku. Hudební výchova, 2020, roč. 28, č. 2, s. 16-20. ISSN 1210-3683. | cs |
dc.identifier.issn | 1210-3683 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11025/42646 | |
dc.description.abstract | Druhý článek ročníku 2020 cyklu HUDBA A OBRAZ je zaměřen na klíčová tektonická schémata klasicistní hudby a malířství: sonátovou formu a kompozici do trojúhelníku. Po obecné analýze opřené o vizuální schémata sonátové formy a kompoziční analýzy je druhá část článku soustředěna na konkrétní příklady: sonátovou formu 1. věty Mozartovy sonáty C dur KV 545 „Facile“ a kompozice obrazu Jacquese-Louise Davida Sokratova smrt. | cs |
dc.format | 5 s. | cs |
dc.format.mimetype | application/pdf | |
dc.language.iso | cs | cs |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta | cs |
dc.relation.ispartofseries | Hudební výchova | cs |
dc.rights | Plný text je přístupný v rámci univerzity přihlášeným uživatelům. | cs |
dc.rights | © Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta | en |
dc.subject | tektonika | cs |
dc.subject | kompozice | cs |
dc.subject | hudební forma | cs |
dc.subject | kompozice do trojúhelníku | cs |
dc.subject | sonátová forma | cs |
dc.subject | expozice | cs |
dc.subject | provedení | cs |
dc.subject | repríza | cs |
dc.subject | téma | cs |
dc.subject | motiv | cs |
dc.subject | tematická a motivická práce | cs |
dc.subject | expoziční a evoluční hudba | cs |
dc.subject | téma | cs |
dc.subject | mezivěta | cs |
dc.subject | oblast tématu | cs |
dc.title | Osová vyváženost sonátové formy a kompozice do trojúhelníku | cs |
dc.title.alternative | Axial balance of sonata form and composition into a triangle | en |
dc.type | článek | cs |
dc.type | article | en |
dc.rights.access | restrictedAccess | en |
dc.type.version | publishedVersion | en |
dc.description.abstract-translated | The second article in the 2020 cycle MUSIC AND PICTURE focuses on the key techtonic schemes of clasiccist music and painting: the form of sonata and triangle composition. After a general analysis based on the visualizations of the sonata form and compositional analysis, the second part of the article focuses on two concrete examples: 1st movement of Mozart's C-dur KV 545 sonata "Facile" and the composition of the Jacques-Louis David painting The Death of Socrates. | en |
dc.subject.translated | tectonics | en |
dc.subject.translated | composition | en |
dc.subject.translated | musical form | en |
dc.subject.translated | triangle composition | en |
dc.subject.translated | sonata form | en |
dc.subject.translated | exposure | en |
dc.subject.translated | design | en |
dc.subject.translated | reprise | en |
dc.subject.translated | topic | en |
dc.subject.translated | motive | en |
dc.subject.translated | thematic and motivic work | en |
dc.subject.translated | exposure and evolutionary music | en |
dc.subject.translated | topic | en |
dc.subject.translated | intermediate | en |
dc.subject.translated | topic area | en |
dc.type.status | Peer-reviewed | en |
dc.identifier.obd | 43931661 | |
Vyskytuje se v kolekcích: | Články / Articles (KVK) OBD |
Soubory připojené k záznamu:
Soubor | Velikost | Formát | |
---|---|---|---|
Blaha_HV_2-2020.pdf | 38,15 MB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít Vyžádat kopii |
Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam:
http://hdl.handle.net/11025/42646
Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.