Full metadata record
DC pole | Hodnota | Jazyk |
---|---|---|
dc.contributor.author | Bláha, Jaroslav | |
dc.date.accessioned | 2021-02-22T11:00:23Z | - |
dc.date.available | 2021-02-22T11:00:23Z | - |
dc.date.issued | 2020 | |
dc.identifier.citation | BLÁHA, J. Sonátová forma v programních symfoniích Hectora Berlioze. Hudební výchova, 2020, roč. 28, č. 4, s. 19-22. ISSN 1210-3683. | cs |
dc.identifier.issn | 1210-3683 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11025/42735 | |
dc.description.abstract | Závěrečný článek ročníku 2020 cyklu HUDBA A OBRAZ uzavírá tematický blok věnovaný sonátové formě a kompozici do trojúhelníku jako nejfrekventovanější hudební formě instrumentální hudby a kompozici obrazů v období klasicismu a romantismu. Jestliže první dva články sledovaly vztah schémat kompozice a hudební formy k tektonice jako vnitřním vztahům a vliv tektoniky na výrazné proměny, kterými sonátová forma a kompozice do trojúhelníku prošly na cestě od klasicismu k romantismu, závěrečný článek soustředil pozornost na radikální proměny sonátové formy spojené s genezí programní symfonie, jejíž inkunábulí byla Fantastická symfonie Hectora Berlioze, a na individuální kompozici v obrazech Eugena Delacroixe. | cs |
dc.format | 4 s. | cs |
dc.format.mimetype | application/pdf | |
dc.language.iso | cs | cs |
dc.publisher | Pedagogická fakulta Univerzity Karlovy | cs |
dc.relation.ispartofseries | Hudební výchova | cs |
dc.rights | Plný text je přístupný v rámci univerzity přihlášeným uživatelům. | cs |
dc.rights | © Pedagogická fakulta Univerzity Karlovy | cs |
dc.subject | programní symfonie | cs |
dc.subject | idée fixé | cs |
dc.subject | mimohudební program | cs |
dc.subject | tektonika | cs |
dc.subject | individuální kompozice | cs |
dc.subject | sonátová forma | cs |
dc.subject | expoziční a evoluční hudba | cs |
dc.title | Sonátová forma v programních symfoniích Hectora Berlioze | cs |
dc.title.alternative | Sonata form in program symphonies by Hector Berlioz | en |
dc.type | článek | cs |
dc.type | article | en |
dc.rights.access | restrictedAccess | en |
dc.type.version | publishedVersion | en |
dc.description.abstract-translated | The final article in the 2020 MUSIC AND VISUAL ART series closes the segment dedicated to the sonata form and triangle composition as the most frequent form of instrumental music and painting composition respectively in Classicism and Romanticism. The first two articles focused on the relation the composition schemata and musical form have to tectonics as the inner relations and also on the influence of tectonics on the significant changes the sonata form and triangle composition went through on their way from Classicism to Romanticism. The final article describes the radical changes of the sonata form related to the genesis of program symphony, the first example being Symphonie Fantastique by Hector Berlioz, and the individual composition in the paintings of Eugene Delacroix. | en |
dc.subject.translated | program symphonies | en |
dc.subject.translated | idée fixé | en |
dc.subject.translated | non-music program | en |
dc.subject.translated | tectonics | en |
dc.subject.translated | individual compositions | en |
dc.subject.translated | sonata form | en |
dc.subject.translated | exposure and evolutionary music | en |
dc.type.status | Peer-reviewed | en |
dc.identifier.obd | 43931663 | |
Vyskytuje se v kolekcích: | Články / Articles (KVK) OBD |
Soubory připojené k záznamu:
Soubor | Velikost | Formát | |
---|---|---|---|
Blaha_HV_4-2020.pdf | 1,39 MB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít Vyžádat kopii |
Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam:
http://hdl.handle.net/11025/42735
Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.