Název: | Rolling of ingots of third-generation high-strength steels into sheets |
Další názvy: | ZPRACOVÁNÍ VYSOKOPEVNÝCH OCELÍ TŘETÍ GENERACE NA PLECHOVÉ POLOTOVARY |
Autoři: | Vrtáček, Jiří Jirková, Hana Peković, Michal Tříska, Ladislav |
Citace zdrojového dokumentu: | VRTÁČEK, J. JIRKOVÁ, H. PEKOVIĆ, M. TŘÍSKA, L.Rolling of ingots of third-generation high-strength steels into sheets. In: IOP Conference Series: Materials Science and Engineering. Bristol: IOP Publishing LTD, 2020. ISSN 1757-8981. |
Datum vydání: | 2020 |
Nakladatel: | IOP Publishing LTD |
Typ dokumentu: | konferenční příspěvek conferenceObject |
URI: | 2-s2.0-85080877459 http://hdl.handle.net/11025/42904 |
ISSN: | 1757-8981 |
Klíčová slova: | Válcování za tepla a studena;vysokopevné oceli;vícefázová mikrostruktura |
Klíčová slova v dalším jazyce: | Hot and cold rolling;high strength steels;multiphase microstructure |
Abstrakt: | V moderní éře strojírenského průmyslu neodmyslitelně patří zpracování materiálů na plechové polotovary pomocí válcování. Největším odběratelem plechových polotovarů z ocelí je automobilový průmysl. Ten se v posledních desetiletí zabývá snižováním emisních zplodin dopravních prostředků. Jednou z možností snižování emisních zplodin je využití pokročilých vysokopevných ocelí, které díky svému chemickému složení a mechanismům zpevňovaní umožňují redukovat tloušťku plechových přístřihů budoucích dílů karoserií. Na dvou moderních vysokopevných oceli s obsahem uhlíku 0,2 hm. % a legovaných manganem, křemíkem a rozdílným podílem hliníku bylo odzkoušeno převálcování ingotů na plechy o tloušťce 1,8 mm kombinací válcování za tepla a za studena. Bylo zjištěno, že je možné dosáhnout meze pevnosti přesahující 1000 MPa s tažností přes 15%. |
Abstrakt v dalším jazyce: | One of the essential branches of today’s engineering production involves production of sheet stock by rolling. The majority of steel sheet stock is used in the automotive industry. In recent decades, this sector has been striving to reduce vehicle emissions. One of available solutions involves the use of advanced high-strength steels whose chemical composition and strengthening mechanisms make it possible to build the car body with thinner sheet blanks than before. Two advanced high-strength steels containing 0.2 wt. % carbon and additions of manganese, silicon and different levels of aluminium were used for rolling trials in which ingots were converted into 1.8 mm sheet by combined hot and cold rolling. This procedure was found to produce strengths in excess of 1000 MPa combined elongation of more than 15%. |
Práva: | © IOP Publishing |
Vyskytuje se v kolekcích: | Konferenční příspěvky / Conference Papers (RTI) OBD |
Soubory připojené k záznamu:
Soubor | Velikost | Formát | |
---|---|---|---|
Vrtáček_2020_IOP_Conf._Ser.__Mater._Sci._Eng._723_012033.pdf | 852,53 kB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam:
http://hdl.handle.net/11025/42904
Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.