Název: Chování žáků základní školy při řešení úloh s robotickou stavebnicí
Další názvy: Behaving of Primary School Pupils during Solving the Tasks with a Robotic Kit
Autoři: Baťko, Jan
Frank, Filip
Rohlíková, Lucie
Citace zdrojového dokumentu: BAŤKO, J. FRANK, F. ROHLÍKOVÁ, L. Chování žáků základní školy při řešení úloh s robotickou stavebnicí. Journal of Technology and Information Education, 2021, roč. 13, č. 1, s. 41-63. ISSN: 1803-537X
Datum vydání: 2021
Nakladatel: Palacký University Olomouc
Typ dokumentu: článek
article
URI: http://hdl.handle.net/11025/46569
ISSN: 1803-537X
Klíčová slova: robotika;robotická stavebnice;základní škola;algoritmizace;programování;LEGO Mindstorms EV3
Klíčová slova v dalším jazyce: robotics;robotic kit;primary school;algorithms;programming;LEGO Mindstorms EV3
Abstrakt: Cílem našeho výzkumu bylo zjistit, jak si žáci základní školy počínají při řešení úloh ze školní robotiky, které zahrnují prvky abstrakce a jejichž obtížnost v průběhu řešení stoupá. Vytvořena byla specifická sada patnácti testovacích úloh zaměřených na pohyb pojízdného robota v prostoru. Testování bylo provedeno ve dvou třídách žáků 6. ročníku základní školy. V příspěvku je prezentována pouze část výsledků získaných přímým pozorováním a analýzou videozáznamů. Je zde popsán proces adaptace žáků na práci v programovacím prostředí LEGO Mindstorms EV3 bez předchozích znalostí programování včetně genderových rozdílů a nejčastějších chyb.
Abstrakt v dalším jazyce: The aim of our research was to find out how primary school pupils behave during solving the tasks in educational robotics. These tasks include the elements of abstraction which difficulty during the solving increases. A specific set of fifteen tasks, focused on the movement of a mobile robot in space, was created. The testing was done in two classes in the sixth year of primary school. In this article there is only a part of the results gained with direct observation and analysis of video records presented. The process of pupil adaptation on working in programming environment LEGO Mindstorms EV3 without prior knowledge of programming including gender differences and the most frequent mistakes is described here.
Práva: © CC BY-NC-ND
Vyskytuje se v kolekcích:Články / Articles (KVD)
OBD

Soubory připojené k záznamu:
Soubor VelikostFormát 
Batko_Frank_Rohlikova_JTIE_2021.pdf1,57 MBAdobe PDFZobrazit/otevřít


Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam: http://hdl.handle.net/11025/46569

Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.

hledání
navigace
  1. DSpace at University of West Bohemia
  2. Publikační činnost / Publications
  3. OBD