Full metadata record
DC poleHodnotaJazyk
dc.contributor.authorStraka, Miloš
dc.contributor.authorBlahník, Vojtěch
dc.contributor.authorPittermann, Martin
dc.date.accessioned2022-01-31T11:00:28Z-
dc.date.available2022-01-31T11:00:28Z-
dc.date.issued2021
dc.identifier.citationSTRAKA, M. BLAHNÍK, V. PITTERMANN, M. Comparison of traction substation topologies for AC 25kV electrical railway. In IECON Proceedings – 47th Annual Conference of the IEEE Industrial Electronics Society. Piscaway: IEEE, 2021. s. 1-6. ISBN: 978-1-66543-554-3cs
dc.identifier.isbn978-1-66543-554-3
dc.identifier.uri2-s2.0-85119520706
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11025/46675
dc.format6 s.cs
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isoenen
dc.publisherIEEEen
dc.relation.ispartofseriesIECON Proceedings – 47th Annual Conference of the IEEE Industrial Electronics Societyen
dc.rightsPlný text je přístupný v rámci univerzity přihlášeným uživatelům.cs
dc.rights© IEEEen
dc.titleComparison of traction substation topologies for AC 25kV electrical railwayen
dc.typekonferenční příspěvekcs
dc.typeConferenceObjecten
dc.rights.accessrestrictedAccessen
dc.type.versionpublishedVersionen
dc.description.abstract-translatedThe paper is focused on topologies of traction substations for AC railway traction system especially for 25kV, 50Hz (respectively 60Hz). The current progress of power electronic field of study allows to use semiconductor converters as a part of distribution power grid (i.e. for HVDC), for traction issue but also for traction substations. This expansion is related to topologies of TSS, where power electronics are used for symmetrization, compensation, filtration of harmonics of higher order, TSS cooperation, recuperation back to distribution power grid if it is allowed, etc. Conventional transformer topologies used to this day for electrical railway supplies are described in the beginning. The state of the art of TSS, using a power electronic component and the most promising topologies at the same time, is described in the second half of the paper. The main benefit of the paper is comparison of the TSS selected topologies and evaluation of the properties.en
dc.subject.translatedAC traction substationen
dc.subject.translatedpower convertersen
dc.subject.translatedelectrical railway topologiesen
dc.identifier.doi10.1109/IECON48115.2021.9589924
dc.type.statusPeer-revieweden
dc.identifier.obd43933918
dc.project.IDEF18_069/0009855/Elektrotechnické technologie s vysokým podílem vestavěné inteligencecs
dc.project.IDSGS-2021-021/Výzkum a vývoj perspektivních technologií v elektrických pohonech a strojích IVcs
Vyskytuje se v kolekcích:Konferenční příspěvky / Conference papers (RICE)
Konferenční příspěvky / Conference Papers (KEV)
OBD

Soubory připojené k záznamu:
Soubor VelikostFormát 
Straka_Comparison.pdf1,58 MBAdobe PDFZobrazit/otevřít  Vyžádat kopii


Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam: http://hdl.handle.net/11025/46675

Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.

hledání
navigace
  1. DSpace at University of West Bohemia
  2. Publikační činnost / Publications
  3. OBD