Full metadata record
DC poleHodnotaJazyk
dc.contributor.advisorKottner, Radek
dc.contributor.authorHeczko, Jan
dc.date.accepted2012-06-26
dc.date.accessioned2013-06-19T06:30:22Z
dc.date.available2011-09-26cs
dc.date.available2013-06-19T06:30:22Z
dc.date.issued2012
dc.date.submitted2012-05-31
dc.identifier46848
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11025/5098
dc.description.abstractTato práce se zabývá popisem mechanických vlastností pryže, používané jako pružicí prvek v tramvajových kolech. Na trhacím stroji byly provedeny zkoušky jednoosým tahem, tlakem a prostým smykem. Pro výpočty byl vybrán materiálový model sestávající z Mooneyova-Rivlinova pětiparametrického modelu pro výpočet rovnovážné odezvy, modelu viskoelasticity pro velké deformace a modelu deformačního změkčení (Mullinsova efektu). V prostředí Matlab byly implementovány skripty pro identifikaci parametrů tohoto modelu. Využity byly optimalizační algoritmy a konečněprvkové modely experimentů v systému MSC.Marc.cs
dc.format46 s.cs
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isocscs
dc.publisherZápadočeská univerzita v Plznics
dc.rightsPlný text práce je přístupný bez omezení.cs
dc.subjectidentifikacecs
dc.subjectpryžcs
dc.subjectelastomerycs
dc.subjecthyperelasticitacs
dc.subjectviskoelasticitacs
dc.subjectporušenícs
dc.subjectMullinsův efektcs
dc.subjectmetoda konečných prvkůcs
dc.subjectexperimentycs
dc.subjectoptimalizacecs
dc.titleIdentifikace materiálových parametrů pryžových segmentů tramvajových kol se zohledněním viskoelasticitycs
dc.title.alternativeIdentification of material parameters of rubber segments in tram wheels with consideration of viscoelasticityen
dc.typediplomová prácecs
dc.thesis.degree-nameIng.cs
dc.thesis.degree-levelNavazujícícs
dc.thesis.degree-grantorZápadočeská univerzita v Plzni. Fakulta aplikovaných vědcs
dc.description.departmentKatedra mechanikycs
dc.thesis.degree-programAplikované vědy a informatikacs
dc.description.resultObhájenocs
dc.rights.accessopenAccessen
dc.description.abstract-translatedThis work deals with the description of mechanical properties of rubber that is used as a vibration-damping element in tram wheels. Tests in uniaxial tension, compression and simple shear have been made. The material model that was chosen consists of Mooney-Rivlin five-parameters material model for calculating the equilibrium response, of a viscoelasticity model for large deformations and of a model of strain-induced softening (Mullins? effect). Scripts for the identification of parameters of this model have been implemented in Matlab environment. Optimization algorithms and finite elements models in MSC.Marc were used.en
dc.subject.translatedidentificationen
dc.subject.translatedrubberen
dc.subject.translatedelastomersen
dc.subject.translatedhyperelasticityen
dc.subject.translatedviscoelasticityen
dc.subject.translateddamageen
dc.subject.translatedMullins' effecten
dc.subject.translatedfinite element methoden
dc.subject.translatedexperimentsen
dc.subject.translatedoptimizationen
Vyskytuje se v kolekcích:Diplomové práce / Theses (KME)

Soubory připojené k záznamu:
Soubor Popis VelikostFormát 
heczko_diplomova_prace.pdfPlný text práce8,4 MBAdobe PDFZobrazit/otevřít
Heczko_vedouci.pdfPosudek vedoucího práce496,53 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
Heczko_oponent.pdfPosudek oponenta práce1,85 MBAdobe PDFZobrazit/otevřít
Heczko_prubeh obhajoby.pdfPrůběh obhajoby práce159,05 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít


Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam: http://hdl.handle.net/11025/5098

Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.