Full metadata record
DC poleHodnotaJazyk
dc.contributor.authorSchicker, Stephan
dc.contributor.authorEhrenmüller, Jürgen
dc.date.accessioned2023-02-20T11:00:30Z-
dc.date.available2023-02-20T11:00:30Z-
dc.date.issued2022
dc.identifier.citationSCHICKER, S. EHRENMÜLLER, J. durch.fake.news.nicht.teilhaben - Analyse von Lernendengesprächen im Rahmen des didaktischen Settings Fake News: Awareness und Inoculation. Zeitschrift für Deutsch im Kontext von Mehrsprachigkeit, 2022, roč. 38, č. 1-2, s. 142-159. ISSN: 2751-059Xcs
dc.identifier.issn2751-059X
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11025/51566
dc.description.abstractDer vorliegende Beitrag fokussiert diese Fähigkeit von Lernenden und klärt einleitend (Kapitel 1) den Begriff Fake News und die (gesellschaftliche) Relevanz von didaktischen Settings, die Lernende auf einen kritischen Umgang mit Fake News vorbereiten. In Kapitel 2 wird das didaktische Setting Fake News: Aware- ness und Inoculation gemeinsam mit seiner Verortung im Forschungsfeld vorge- stellt. Nach der Darstellung des Untersuchungsdesigns (Forschungsfragen, Wahl des methodischen Ansatzes, Methodik der Datenerhebung und Datenauswer- tung) in Kapitel 3 werden die Ergebnisse der Datenanalyse von einer Untersu- chungsgruppe (im Kontext von Deutsch als Fremdsprache) präsentiert (Kapi- tel 4), bevor abschließend die Erkenntnisse aus der Analyse mit einem Ausblick auf Station 2 der Didaktisierung zusammengefasst werden.ger
dc.description.abstractTento článek se zaměřuje na schopnosti žáků a představuje pojem Fake News a (společenský) význam didaktického prostředí, které připravuje žáky na kritický přístup k fake news. Po představení výzkumného designu (výzkumné otázky, volba metodologického přístupu, metodika sběru a analýzy dat) v kapitole 3 jsou prezentovány výsledky analýzy dat studijní skupiny (v kontextu němčiny jako cizího jazyka) (kapitola 4).cs
dc.format18 s.cs
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isodede
dc.publisherV&R unipressen
dc.relation.ispartofseriesZeitschrift für Deutsch im Kontext von Mehrsprachigkeitde
dc.rightsPlný text není přístupný.cs
dc.rights© V&R unipressen
dc.subjectFake newscs
dc.subjectdidaktické prostředícs
dc.subjectinokulacecs
dc.subjectdidaktizacecs
dc.titledurch.fake.news.nicht.teilhaben - Analyse von Lernendengesprächen im Rahmen des didaktischen Settings Fake News: Awareness und Inoculationger
dc.title.alternativedurch.fake.news.nicht.teilhaben - Analýza rozhovorů žáků v rámci didaktického prostředí Fake News: Awareness and Inoculation (Falešné zprávy: informovanost a očkování)cs
dc.typečlánekcs
dc.typearticleen
dc.rights.accessclosedAccessen
dc.type.versionpublishedVersionen
dc.subject.translatedFake Newsen
dc.subject.translateddidaktische Settingsen
dc.subject.translatedInoculationen
dc.subject.translatedDidaktisierungen
dc.identifier.doi10.14220/odaf.2022.38.1.142
dc.type.statusPeer-revieweden
dc.identifier.obd43938376
Vyskytuje se v kolekcích:Články / Articles (KNJ)
OBD

Soubory připojené k záznamu:
Soubor VelikostFormát 
OBD_Ehrenmueller_Aufsatz 1.pdf2,2 MBAdobe PDFZobrazit/otevřít  Vyžádat kopii


Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam: http://hdl.handle.net/11025/51566

Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.

hledání
navigace
  1. DSpace at University of West Bohemia
  2. Publikační činnost / Publications
  3. OBD