Full metadata record
DC poleHodnotaJazyk
dc.contributor.authorGvozdevskaia, Galina
dc.date.accessioned2023-02-27T11:00:21Z-
dc.date.available2023-02-27T11:00:21Z-
dc.date.issued2021
dc.identifier.citationGVOZDEVSKAIA, G. Metody` podderzhaniya psikhicheskoj aktivnosti obuchayushhikhsya pri osvoenii muzy`kal`ny`kh instrumentov v rezhime onlajn (na primere fortepiano). Muzykáľnoe iskústvo i obrazovánie, 2021, roč. 9, č. 3, s. 66-80. ISSN: 2309-1428cs
dc.identifier.issn2309-1428
dc.identifier.uri2-s2.0-85121235129
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11025/51589
dc.description.abstractV stat`e pokazana vozmozhnost` i czelesoobraznost` ispol`zovaniya e`lementov evropejskikh i vostochny`kh metodik obshhego i professional`nogo muzy`- kal`nogo obrazovaniya v distanczionnom prepodavanii fortepiano dlya podderzha- niya optimal`nogo urovnya psikhicheskoj aktivnosti uchashhikhsya na zanyatii, sozdaniya uslovij ne tol`ko dlya progressa v formirovanii navy`kov igry` na instrumente, no i dlya raskry`tiya tvorcheskogo potencziala obuchayushhikhsya. Konczeptual`ny`e idei sta- t`i mogut by`t` ispol`zovany` takzhe v praktike distanczionnogo obucheniya igre i na drugikh muzy`kal`ny`kh instrumentakh. V rusle postavlennoj problemy` v stat`e ras- smatrivayutsya podkhody` E`. Zh. Dal`kroza, K. Orfa, Z. Kodaya, D. Vujtaka, S. Suzuki, yaponskij metod shouga, indijskij konnakol i dr. Avtorom obobshhyon metodicheskij opy`t prepodavaniya fortepiano v rezhime onlajn, privodyatsya strategii i soderzhatel`ny`e kharakteristiki sczenariev zanyatij, obosnovy`vaetsya czelesoobraznost` vklyucheniya metodov «Body Percussion», muzy`kogramm, ritmoslogov, ruchny`kh znakov sol`mizaczii. Osoboe vnimanie udelyaetsya metodu improvizaczii kak sredstvu povy`sheniya samooczenki uchashhikhsya pri distanczionnom obuchenii, privodyatsya algoritmy` organizaczii improvizaczionnoj aktivnosti.rus
dc.description.abstractČlánek ukazuje možnost a účelnost využití prvků evropských a východních metod obecné i odborné hudební výchovy ve výuce hry na klavír na dálku pro udržení optimální úrovně duševní aktivity žáků ve třídě, vytvoření podmínek nejen pro pokrok ve formování hry dovednosti na nástroji, ale také pro odhalení kreativních potenciálních studentů. Koncepční myšlenky lze také použít v praxi dálkového studia hry a dalších hudebních nástrojů. V souladu s nastoleným problémem jsou v článku rozebrány přístupy E. J. Dalcrozeho, C. Orffea, Z. Kodalyho, D. Wuytaka, S. Suzukiho, japonská metoda shouga, indický konnakol a t.d. Autor zobecňuje metodologické zkušenosti tzv. výuka hry na klavír online, poskytuje strategie a smysluplné charakteristiky scénářů tříd, je podložena vhodnost zahrrnutí metod "Body Percussion", hudebních gramů, rytmických slabik, manuálních znaků solmizace. Zvláštní pozornost je věnována metodě improvizace jako prostředku ke zvýšení sebevědomí studentů v distančním vzdělávání, jsou uvedeny algoritmy pro organizaci improvizační činnosti.cs
dc.format15 s.cs
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isoruru
dc.publisherMoscow Pedagogical State Universityen
dc.relation.ispartofseriesMuzykáľnoe iskústvo i obrazovánieru
dc.rights© Moscow Pedagogical State Universityen
dc.subjectduševní činnostcs
dc.subjectdistanční výukacs
dc.subjectvýuka hry na klavírcs
dc.subjectmetody E. J. Dalcrozehocs
dc.subjectC. Orffeacs
dc.subjectZ. Kodalyhocs
dc.subjectD. Wuytakacs
dc.subjectS. Suzukihocs
dc.subjectjaponská metoda shougacs
dc.subjectindická metoda konnakolcs
dc.subjectpoklep na tělocs
dc.subjectmuzikogramcs
dc.titleMetody` podderzhaniya psikhicheskoj aktivnosti obuchayushhikhsya pri osvoenii muzy`kal`ny`kh instrumentov v rezhime onlajn (na primere fortepiano)rus
dc.title.alternativeMetody udržení duševní aktivity žáků při vývoji hudebních nástrojů online (na příkladu klavíru)cs
dc.typečlánekcs
dc.typearticleen
dc.rights.accessopenAccessen
dc.type.versionpublishedVersionen
dc.subject.translatedumstvennaya deyatel`nost`en
dc.subject.translateddistanczionnoe obuchenieen
dc.subject.translatedobuchenie igre na fortepiano, metodika E`. Dzh. Dal`krozaen
dc.subject.translatedK. Orfaen
dc.subject.translatedZ. Kodalien
dc.subject.translatedD. Vujtakaen
dc.subject.translatedS. Sudzukien
dc.subject.translatedyaponskij metod syogaen
dc.subject.translatedindijskij metod konnakolen
dc.subject.translatedtelesnaya perkussiyaen
dc.subject.translatedmuzy`kogrammaen
dc.identifier.doi10.31862/2309-1428-2021-9-3-66-80
dc.type.statusPeer-revieweden
dc.identifier.obd43936819
Vyskytuje se v kolekcích:Články / Articles (KHK)
OBD

Soubory připojené k záznamu:
Soubor VelikostFormát 
Music3-2021.pdf5,08 MBAdobe PDFZobrazit/otevřít


Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam: http://hdl.handle.net/11025/51589

Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.

hledání
navigace
  1. DSpace at University of West Bohemia
  2. Publikační činnost / Publications
  3. OBD