Full metadata record
DC poleHodnotaJazyk
dc.contributor.authorGvozdevskaia, Galina
dc.date.accessioned2023-06-05T10:00:10Z-
dc.date.available2023-06-05T10:00:10Z-
dc.date.issued2022
dc.identifier.citationGVOZDEVSKAIA, G. Japanese traditional music and the possibilities of its use in music education in Europe. Paedagogia Musica, 2022, roč. 1, č. 3, s. 35-45. ISSN: 2788-2039cs
dc.identifier.issn2788-2039
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11025/51916
dc.description.abstractTento článek představuje analýzu filozofických přístupů a metod výuky hudebních nástrojů na tradičních japonských školách. Tyto přístupy mají v japonském systému Iemoto dlouhou historii. Autor této studie zdůrazňuje několik podobností mezi některými konceptuálními nastaveními japonské tradice a systémem Schulwerk Carla Orffa. Článek formuluje hypotézu o možnosti a účelnosti zvládnutí japonské tradiční hudby v Evropě, a to is ohledem na pentatonický základ japonských modů. Článek uvádí příklady realizace této myšlenky (včetně improvizační kreativity studentů na nástroje Carla Orffa ve stylu japonské tradiční hudby) na základě zobecnění autorových praktických zkušeností.cs
dc.format11 s.cs
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isoenen
dc.publisherUniversity of West Bohemia in Pilsenen
dc.relation.ispartofseriesPaedagogia Musicaen
dc.rights© Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International Licenseen
dc.subjectJaponská tradiční hudbacs
dc.subjectimprovizacecs
dc.subjectmetody výuky na tradiční nástrojecs
dc.subjectSystém Iemotocs
dc.subjecttradiční školycs
dc.titleJapanese traditional music and the possibilities of its use in music education in Europeen
dc.title.alternativeJaponská tradiční hudba a možnosti jejího využití v hudební výchově v Evropěcs
dc.typečlánekcs
dc.typearticleen
dc.rights.accessopenAccessen
dc.type.versionpublishedVersionen
dc.description.abstract-translatedThis article analyzes of philosophical approaches and methods of teaching musical instruments at traditional Japanese schools. These approaches have a long history within the Japanese Iemoto system. This study’s author highlights several similarities between some conceptual settings of the Japanese tradition and Carl Orff’s Schulwerk system. The article formulates a hypothesis about the possibility and expediency of mastering Japanese traditional music in Europe, also considering the pentatonic basis of Japanese modes. The article provides examples of the implementation of this idea (including the improvisational creativity of students on the instruments of Carl Orff in the style of Japanese traditional music) based on a generalization of the author’s practical experience.en
dc.subject.translatedJapanese traditional musicen
dc.subject.translatedimprovisationen
dc.subject.translatedmethods of teaching traditional instrumentsen
dc.subject.translatedIemoto systemen
dc.subject.translatedtraditional schoolsen
dc.identifier.doi10.24132/ZCU.MUSICA.2022.03.35-45
dc.type.statusPeer-revieweden
dc.identifier.obd43937661
Vyskytuje se v kolekcích:Články / Articles (KHK)
OBD

Soubory připojené k záznamu:
Soubor VelikostFormát 
e-verze-2-36-46.pdf922,23 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít


Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam: http://hdl.handle.net/11025/51916

Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.

hledání
navigace
  1. DSpace at University of West Bohemia
  2. Publikační činnost / Publications
  3. OBD