Full metadata record
DC poleHodnotaJazyk
dc.contributor.advisorRendl Jan, Ing. Ph.D.
dc.contributor.authorKouba, Jiří
dc.contributor.refereeBulín Radek, Ing. Ph.D.
dc.date.accepted2023-6-22
dc.date.accessioned2023-08-02T10:47:41Z-
dc.date.available2022-10-5
dc.date.available2023-08-02T10:47:41Z-
dc.date.issued2023
dc.date.submitted2023-5-31
dc.identifier90054
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11025/53772-
dc.description.abstractTato bakalářská práce pojednává o matematickém modelování silničních vozidel. Jsou představeny čtyři rovinné modely přímočarého pohybu motorových vozidel, které jsou postupně rozšiřovány o odpružení, náklon, počet kol a vertikální pohyb. Dynamické a rozměrové parametry modelů jsou vypočteny a převzaty z údajů odpovídajících studentské formuli UWB-04. Dále je odvozen a zpracován prostorový dynamický model čtyřkolého vozidla. Prostorový model čtyřkolého vozidla je pak použit k provedení parametrické studie vozidla a zkoumání vlivů různých hodnot parametrů zavěšení vozidla na jeho jízdní vlastnosti a komfort posádky. Získané údaje jsou pak použity při optimalizaci rozložení momentů a natočení kol při Skid Pad testu. Samotná optimalizace rozdělení točivých momentů kol při jízdě je provedena hledáním minima odchylky od předepsané trasy pro požadovaná kritéria pohybu.cs
dc.format60
dc.language.isocs
dc.publisherZápadočeská univerzita v Plzni
dc.rightsPlný text práce je přístupný bez omezení
dc.subjectdynamikacs
dc.subjectmatematické modelování vozidelcs
dc.subjectpočítačové modelovánícs
dc.subjectrovinný model silničního vozidlacs
dc.subjectprostorový model silničního vozidlacs
dc.subjectoptimalizace točivých momentůcs
dc.subjectformule studentcs
dc.titleModelování a optimalizace jízdy automobilu s elektropohonem \\ jednotlivých kolcs
dc.typebakalářská práce
dc.thesis.degree-nameBc.
dc.thesis.degree-levelBakalářský
dc.thesis.degree-grantorZápadočeská univerzita v Plzni. Fakulta aplikovaných věd
dc.thesis.degree-programPočítačové modelování v technice
dc.description.resultObhájeno
dc.description.abstract-translatedThis bachelors thesis deals with mathematical modelling of on-road vehicles. Throughout this thesis, four planar models of rectilinear vehicle movement are described, which are gradually expanded to contain suspension, pitch, added number of wheels and movement in the vertical axis. Dynamic and dimensional parameters to be used with the models are calculated and taken over from UWB-04 Formula SAE racecar data. A spatial dynamic model of a four-wheeled vehicle is introduced. The spatial model of the four-wheeled vehicle is then used for a parametric study of the vehicle and research of the influence of various suspension-related parameter values on driving characteristics and crew comfort. Collected data are then used in optimizing the torque distribution and wheel turning during a Skid Pad test. The optimization of torque distribution itself is carried out by search of the minimal value of the divergence from the prescribed route, for the demanded movement criteria.en
dc.subject.translateddynamicsen
dc.subject.translatedmathematical vehicle modellingen
dc.subject.translatedcomputational modellingen
dc.subject.translatedplanar model of a road vehicleen
dc.subject.translatedspatial model of a road vehicleen
dc.subject.translatedtorque optimizationen
dc.subject.translatedformula saeen
Vyskytuje se v kolekcích:Bakalářské práce / Bachelor´s works (KME)

Soubory připojené k záznamu:
Soubor Popis VelikostFormát 
BP_Kouba_2023.pdfPlný text práce5,42 MBAdobe PDFZobrazit/otevřít
Kouba_posudek_vedouci.pdfPosudek vedoucího práce134,58 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
Kouba_oponent.pdfPosudek oponenta práce1,01 MBAdobe PDFZobrazit/otevřít
Kouba_prubeh.pdfPrůběh obhajoby práce252,15 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít


Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam: http://hdl.handle.net/11025/53772

Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.