Název: Retail support using modern marketing communication tools
Autoři: Hes, Aleš
Šálková, Daniela
Valůch, Martin
Citace zdrojového dokumentu: ŠLECHTOVÁ SOJKOVÁ, O. (ed.) Trendy v podnikání 2022, Plzeň 2023, s. 101-111.
Datum vydání: 2022
Nakladatel: Faculty of Economics University of West Bohemia
Typ dokumentu: konferenční příspěvek
conferenceObject
URI: http://hdl.handle.net/11025/54503
ISBN: 978-80-261-1129-0
Klíčová slova: maloobchod;spotřebitel;podpora prodeje;komunikace;trh
Klíčová slova v dalším jazyce: retail;consumer;sales support;communication;market
Abstrakt v dalším jazyce: Currently, sales support within marketing communication is taking shape in comprehensive forms, which are becoming an influential determinant of customer behaviour and the retail environment. The changes brought about by digitization in the field of communication put the consumer in a different position as a decision-maker. It is he who receives the information, and it is entirely up to him to choose and use the form of communication channel. It is proven that consumers make decisions at the last minute, especially thanks to modern sales support tools. This change in the position of the consumer leads the retail industry to search for new ways of selling concepts that will become an influential factor of competitiveness in the domestic and global markets. The article points to this new challenge for retail in the area of greater use of creative thinking, where digitization and creativity in communication play a key role.
Práva: © Authors of papers
Vyskytuje se v kolekcích:Trendy v podnikání 2022
Trendy v podnikání 2022

Soubory připojené k záznamu:
Soubor Popis VelikostFormát 
SbornikPrispevkuKonference_TVP_2022_uvod.pdfPlný text388,86 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
SbornikPrispevkuKonference_TVP_2022-101-111.pdfPlný text195,69 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít


Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam: http://hdl.handle.net/11025/54503

Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.