Title: | Educational cards for working with wood for the 1st grade of primary school |
Other Titles: | Edukační karty pro práci se dřevem na 1. stupni základní školy |
Authors: | Housarová, Pavlína Honzíková, Jarmila |
Citation: | novace a technologie ve vzdělávání: časopis o nových metodách a inovacích v technickém a přírodovědném vzdělávání. 2023, č. 1, s. 4-11. |
Issue Date: | 2023 |
Publisher: | Západočeská univerzita v Plzni, Fakulta pedagogická |
Document type: | article |
URI: | http://hdl.handle.net/11025/54815 |
ISSN: | 2571-2519 |
Keywords: | práce se dřevem;1. stupeň ZŠ;edukační karty |
Keywords in different language: | working with wood for the 1st grade of elementary school;educational cards |
Abstract: | Vzdělávací oblast Člověk a svět práce pro 1. stupeň Základní školy obsahuje okruh Práce s drobným materiálem, kde děti pracují s různými materiály a učí se tak manuálním dovednostem, poznávají nástroje, nářadí a pomůcky pro tuto práci. Mezi často opomíjený materiál patří dřevo, mnohdy pro neznalost učitele či absenci prostoru vhodného pro tuto práci. V našem článku představíme Edukační karty, se kterými může učitel pracovat a usnadnit si tak přípravu a průběh práce se dřevem. |
Abstract in different language: | The educational area World and the world of work for the 1st grade of the elementary school includes the section Working with small materials, where children work with various materials and thus learn manual skills, get to know tools, tools and aids for this work. The wood is one of the neglected materials, often due to the ignorance of the teacher or the absence of a space suitable for this work. In our article, we will present "Teaching cards" with which the teacher can work and thus facilitate the preparation and progress of working with wood. |
Rights: | © Západočeská univerzita v Plzni |
Appears in Collections: | Články / Articles (KMT) Číslo 1 (2023) Číslo 1 (2023) |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Itev_1_2023-4-11.pdf | Plný text | 703,13 kB | Adobe PDF | View/Open |
Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/11025/54815
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.