Title: | Siemens logo for primary school |
Other Titles: | Siemens logo na základní škole |
Authors: | Soukup, Vojtěch Turek, Jonáš Moc, Pavel |
Citation: | Inovace a technologie ve vzdělávání: časopis o nových metodách a inovacích v technickém a přírodovědném vzdělávání. 2023, č. 1, s. 25-28. |
Issue Date: | 2023 |
Publisher: | Západočeská univerzita v Plzni, Fakulta pedagogická |
Document type: | article |
URI: | http://hdl.handle.net/11025/54818 |
ISSN: | 2571-2519 |
Keywords: | inteligentní elektroinstalace;logický automat;základní škola;programování;informatika;průmysl;didaktická pomůcka |
Keywords in different language: | smart home wiring;logic controller;elementary school;programming;computer science;industry;educational tool |
Abstract: | Projekt s využitím průmyslového PLC automatu byl naší semestrální prací předmětu KMT/AMKB. Cílem bylo s pomocí ryze průmyslové součástky jako je Siemens Logo vytvořit učební pomůcku pro žáky základní školy k rozvíjení jejich povědomí o automatizaci jako takové a jejich přemýšlení v tomto směru. Výukový modul měl umět jednoduché úkoly automatizace, které mohli žáci sami tvořit v softwaru Logosoft Comfort od výrobce Siemens |
Abstract in different language: | The project using an industrial PLC controller was our semester work for the KMT/AMKB subject. The goal was to create an educational tool for elementary school students using a purely industrial component such as Siemens Logo to develop their awareness of automation as such and their thinking in this direction. The educational module was supposed to be able to perform simple automation tasks that students could create themselves in the Logosoft Comfort software from Siemens. |
Rights: | © Západočeská univerzita v Plzni |
Appears in Collections: | Články / Articles (KMT) Číslo 1 (2023) Číslo 1 (2023) |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Itev_1_2023-25-28.pdf | Plný text | 373,92 kB | Adobe PDF | View/Open |
Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/11025/54818
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.