Full metadata record
DC pole | Hodnota | Jazyk |
---|---|---|
dc.contributor.author | Krňoul, Matěj | |
dc.contributor.author | Hořejší, Petr | |
dc.contributor.author | Rybnikár, Filip | |
dc.contributor.author | Šimon, Michal | |
dc.contributor.editor | Broum, Tomáš | |
dc.contributor.editor | Malaga, Miroslav | |
dc.date.accessioned | 2023-12-19T15:14:25Z | |
dc.date.available | 2023-12-19T15:14:25Z | |
dc.date.issued | 2023 | |
dc.identifier.citation | Průmyslové inženýrství 2023: Mezinárodní studentská vědecká konference: 25.-26.říjen 2023, Plzeň, s. 46-53. | cs |
dc.identifier.isbn | 978-80-261-1198-6 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11025/55010 | |
dc.description.abstract | Tento článek se zaměřuje na význam scénářů pro tvorbu aplikací ve virtuální realitě (VR) jako podpůrného nástroje pro vznik školících a vzdělávacích aplikací v různých odvětvích. VR technologie umožňují realistickou simulaci pracovních situací, což přináší uživatelům téměř autentický zážitek a efektivní trénink pro nové zaměstnance. Článek se dále věnuje problematice tvorby scénářů pro návody pro VR aplikace určené pro školení nových pracovníků. Dále jsou identifikovány různé obtíže, které mohou vzniknout během tohoto procesu a navrženy způsoby, jak s nimi efektivně pracovat. Mezi tyto obtíže patří nedostatečné znalosti VR technologií, problémy s orientací ve virtuálním prostoru, motion sickness (projevující se nevolností v důsledku pohybu v VR), celková didaktika a edukativní přínos textu a technické překážky spojené s vývojem VR aplikací. | cs |
dc.description.sponsorship | Příspěvek byl vytvořen za podpory projektu SGS-2021-028 s názvem "Vývojové a tréninkové prostředky pro interakci člověka a kyber-fyzického výrobního systému“ řešeného v rámci Interní grantové agentury Západočeské univerzity v Plzni. | cs |
dc.format | 8 s. | cs |
dc.format.mimetype | application/pdf | |
dc.language.iso | cs | cs |
dc.publisher | Západočeská univerzita v Plzni | cs |
dc.rights | © Západočeská univerzita v Plzni, autoři | cs |
dc.subject | virtuální realita | cs |
dc.subject | aplikace | cs |
dc.subject | vzdělávání | cs |
dc.title | Tvorba scénářů aplikací pro školení pracovních postupů ve virtuální realitě | cs |
dc.type | konferenční příspěvek | cs |
dc.type | conferenceObject | en |
dc.rights.access | openAccess | en |
dc.type.version | publishedVersion | en |
dc.subject.translated | virtual reality | en |
dc.subject.translated | application | en |
dc.subject.translated | education | en |
dc.identifier.doi | https://doi.org/10.24132/PI.2023.11986 | |
dc.identifier.doi | https://doi.org/10.24132/PI.2023.11986.046-053 | |
dc.type.status | Peer-reviewed | en |
Vyskytuje se v kolekcích: | Průmyslové inženýrství 2023 Průmyslové inženýrství 2023 |
Soubory připojené k záznamu:
Soubor | Popis | Velikost | Formát | |
---|---|---|---|---|
978-80-261-1198-6 (FINAL)-53-60.pdf | Plný text | 130,18 kB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
978-80-261-1198-6 (FINAL)-uvod.pdf | Plný text | 624,36 kB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam:
http://hdl.handle.net/11025/55010
Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.