Název: | Trakční napájecí stanice pro systém 25 kV / 50 Hz využívající topologii SFC |
Další názvy: | Traction substation for system 25 kV / 50 Hz using SFC topology |
Autoři: | Janoch, Kamil |
Vedoucí práce/školitel: | Blahník Vojtěch, Ing. Ph.D. |
Oponent: | Pittermann Martin, Doc. Ing. Ph.D. |
Datum vydání: | 2024 |
Nakladatel: | Západočeská univerzita v Plzni |
Typ dokumentu: | diplomová práce |
URI: | http://hdl.handle.net/11025/56762 |
Klíčová slova: | sfc;trakční napájecí stanice;model;simulace;železnice;trakce;výkonová elektronika |
Klíčová slova v dalším jazyce: | sfc;traction power supply station;simulation model;railways;traction;power electronics |
Abstrakt: | Tato práce se zabývá problematikou trakčního napájení tratí elektrizovaných střídavým systémem 25 kV / 50 Hz, zejména pomocí moderních metod, jako je napájení pomocí SFC. Práce dále řeší stávající metody napájení tratí se systémem 25 kV / 50 Hz a také o historii a rozložení napájecích systémů v České republice. Na tyto části navazují kapitoly vytvořeného modelu TNS pro výše zmíněný systém, který je detailně popsán jak z části výkonové, tak i z částí řízení, a to jak softwarového, tak i z pohledu řízení spínání součástek. Na tuto kapitolu navazuje část práce s výsledky simulací, kde je na několika grafech vysvětlen pozitivní dopad použití těchto moderních technologií jako je SFC v rámci napájení traťových úseků elektrizovaných tratí. |
Abstrakt v dalším jazyce: | This thesis deals with issues of traction supply using AC system 25 kV / 50 Hz. It mainly focuses on modern methods such as SFC. Besides this this thesis deals with today still used methods of railway traction power supply on routes with the AC system 25 kV / 50 Hz and history of such traction power systems in the Czech Republic. These chapters are followed by chapters which are dealing with computer model for simulation of railway power supply station for the system 25 kV / 50 Hz. The model is described in detail from perspective of power electronics and other hardware, software control and finally even control of each transistor. After this part there is a chapter which deals with results of the simulations. There are several graphs that explain the positive impact this modern technology could have on the traction power supply for electrified railways. |
Práva: | Plný text práce je přístupný bez omezení |
Vyskytuje se v kolekcích: | Diplomové práce / Theses (KEV) |
Soubory připojené k záznamu:
Soubor | Popis | Velikost | Formát | |
---|---|---|---|---|
DP_Janoch.pdf | Plný text práce | 7,19 MB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
PosudekVedoucihoSTAG-BlahnikV-57960.pdf | Posudek vedoucího práce | 59,27 kB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
PosudekOponentaSTAG-PittermannM-17568.pdf | Posudek oponenta práce | 62,4 kB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
ProtokolSPrubehemObhajobySTAG.pdf | Průběh obhajoby práce | 41,85 kB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam:
http://hdl.handle.net/11025/56762
Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.