Název: Trakční napájecí stanice pro systém 25 kV / 50 Hz využívající topologii SFC
Další názvy: Traction substation for system 25 kV / 50 Hz using SFC topology
Autoři: Janoch, Kamil
Vedoucí práce/školitel: Blahník Vojtěch, Ing. Ph.D.
Oponent: Pittermann Martin, Doc. Ing. Ph.D.
Datum vydání: 2024
Nakladatel: Západočeská univerzita v Plzni
Typ dokumentu: diplomová práce
URI: http://hdl.handle.net/11025/56762
Klíčová slova: sfc;trakční napájecí stanice;model;simulace;železnice;trakce;výkonová elektronika
Klíčová slova v dalším jazyce: sfc;traction power supply station;simulation model;railways;traction;power electronics
Abstrakt: Tato práce se zabývá problematikou trakčního napájení tratí elektrizovaných střídavým systémem 25 kV / 50 Hz, zejména pomocí moderních metod, jako je napájení pomocí SFC. Práce dále řeší stávající metody napájení tratí se systémem 25 kV / 50 Hz a také o historii a rozložení napájecích systémů v České republice. Na tyto části navazují kapitoly vytvořeného modelu TNS pro výše zmíněný systém, který je detailně popsán jak z části výkonové, tak i z částí řízení, a to jak softwarového, tak i z pohledu řízení spínání součástek. Na tuto kapitolu navazuje část práce s výsledky simulací, kde je na několika grafech vysvětlen pozitivní dopad použití těchto moderních technologií jako je SFC v rámci napájení traťových úseků elektrizovaných tratí.
Abstrakt v dalším jazyce: This thesis deals with issues of traction supply using AC system 25 kV / 50 Hz. It mainly focuses on modern methods such as SFC. Besides this this thesis deals with today still used methods of railway traction power supply on routes with the AC system 25 kV / 50 Hz and history of such traction power systems in the Czech Republic. These chapters are followed by chapters which are dealing with computer model for simulation of railway power supply station for the system 25 kV / 50 Hz. The model is described in detail from perspective of power electronics and other hardware, software control and finally even control of each transistor. After this part there is a chapter which deals with results of the simulations. There are several graphs that explain the positive impact this modern technology could have on the traction power supply for electrified railways.
Práva: Plný text práce je přístupný bez omezení
Vyskytuje se v kolekcích:Diplomové práce / Theses (KEV)

Soubory připojené k záznamu:
Soubor Popis VelikostFormát 
DP_Janoch.pdfPlný text práce7,19 MBAdobe PDFZobrazit/otevřít
PosudekVedoucihoSTAG-BlahnikV-57960.pdfPosudek vedoucího práce59,27 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
PosudekOponentaSTAG-PittermannM-17568.pdfPosudek oponenta práce62,4 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
ProtokolSPrubehemObhajobySTAG.pdfPrůběh obhajoby práce41,85 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít


Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam: http://hdl.handle.net/11025/56762

Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.