Název: Rekonstrukce el.lokomotivy na hybridní vozidlo trolej+baterie
Další názvy: Reconstruction of the el. locomotive into a hybrid battery vehicle
Autoři: Novotný, Radim
Vedoucí práce/školitel: Pittermann Martin, Doc. Ing. Ph.D.
Oponent: Blahník Vojtěch, Ing. Ph.D.
Datum vydání: 2024
Nakladatel: Západočeská univerzita v Plzni
Typ dokumentu: diplomová práce
URI: http://hdl.handle.net/11025/56765
Klíčová slova: hybridní lokomotiva;hybrid trolej-baterie;dvouzdrojové vozidlo;vícezdrojové vozidlo;parametry vstupní části;spotřeba energie na jízdním profilu
Klíčová slova v dalším jazyce: hybrid locomotive;catenary-battery hybrid;overhead wire-battery hybrid;triple hybrid locomotive;input circuit parameters;power consumption over trajectory
Abstrakt: Práce se zabývá možnostmi rekonstrukce vozidla s častými rozjezdy na hybrid trolej-baterie. Na příkladu posunovací lokomotivy jsou zhodnoceny požadavky kladené na části lokomotivy nasazením i specifiky rekonstrukce, je odvozena pravděpodobná topologie výsledného vozidla. Dále je proveden výpočet některých parametrů výkonového obvodu vstupní části pro stejnosměrnou trolej 3 kV a střídavou trolej 25 kV/50 Hz, jehož výsledky jsou ověřeny simulací. V poslední kapitole je odvozen zjednodušený model jízdy vozidla a provedeno několik simulací s proměnnými parametry jízdy s určením spotřeby energie a času jízdy.
Abstrakt v dalším jazyce: This thesis tries to show possible variants of reconstruction of vehicles with frequent acceleration and deceleration, showed on example of a shunter locomotive. Examples of requirements based on deployment and specifics of reconstruction are provided, as well as probable topology of vehicle after reconstruction. Provided calculations of particular parameters of input circuitry for DC system 3 kV and for AC system 25 kV/50 Hz are then verified by simulation. In the last chapter, power balance of locomotive driving a specific trajectory is examined and transformed into simulation model which is then used to output energy consumption and time of drive based on varying input parameters.
Práva: Plný text práce je přístupný bez omezení
Vyskytuje se v kolekcích:Diplomové práce / Theses (KEV)

Soubory připojené k záznamu:
Soubor Popis VelikostFormát 
DP_novotnyr.pdfPlný text práce3,97 MBAdobe PDFZobrazit/otevřít
PosudekOponentaSTAG-BlahnikV-57960.pdfPosudek oponenta práce63,58 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
PosudekVedoucihoSTAG-PittermannM-17568.pdfPosudek vedoucího práce58,13 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
ProtokolSPrubehemObhajobySTAG.pdfPrůběh obhajoby práce41,71 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít


Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam: http://hdl.handle.net/11025/56765

Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.