Název: | Rekonstrukce el.lokomotivy na hybridní vozidlo trolej+baterie |
Další názvy: | Reconstruction of the el. locomotive into a hybrid battery vehicle |
Autoři: | Novotný, Radim |
Vedoucí práce/školitel: | Pittermann Martin, Doc. Ing. Ph.D. |
Oponent: | Blahník Vojtěch, Ing. Ph.D. |
Datum vydání: | 2024 |
Nakladatel: | Západočeská univerzita v Plzni |
Typ dokumentu: | diplomová práce |
URI: | http://hdl.handle.net/11025/56765 |
Klíčová slova: | hybridní lokomotiva;hybrid trolej-baterie;dvouzdrojové vozidlo;vícezdrojové vozidlo;parametry vstupní části;spotřeba energie na jízdním profilu |
Klíčová slova v dalším jazyce: | hybrid locomotive;catenary-battery hybrid;overhead wire-battery hybrid;triple hybrid locomotive;input circuit parameters;power consumption over trajectory |
Abstrakt: | Práce se zabývá možnostmi rekonstrukce vozidla s častými rozjezdy na hybrid trolej-baterie. Na příkladu posunovací lokomotivy jsou zhodnoceny požadavky kladené na části lokomotivy nasazením i specifiky rekonstrukce, je odvozena pravděpodobná topologie výsledného vozidla. Dále je proveden výpočet některých parametrů výkonového obvodu vstupní části pro stejnosměrnou trolej 3 kV a střídavou trolej 25 kV/50 Hz, jehož výsledky jsou ověřeny simulací. V poslední kapitole je odvozen zjednodušený model jízdy vozidla a provedeno několik simulací s proměnnými parametry jízdy s určením spotřeby energie a času jízdy. |
Abstrakt v dalším jazyce: | This thesis tries to show possible variants of reconstruction of vehicles with frequent acceleration and deceleration, showed on example of a shunter locomotive. Examples of requirements based on deployment and specifics of reconstruction are provided, as well as probable topology of vehicle after reconstruction. Provided calculations of particular parameters of input circuitry for DC system 3 kV and for AC system 25 kV/50 Hz are then verified by simulation. In the last chapter, power balance of locomotive driving a specific trajectory is examined and transformed into simulation model which is then used to output energy consumption and time of drive based on varying input parameters. |
Práva: | Plný text práce je přístupný bez omezení |
Vyskytuje se v kolekcích: | Diplomové práce / Theses (KEV) |
Soubory připojené k záznamu:
Soubor | Popis | Velikost | Formát | |
---|---|---|---|---|
DP_novotnyr.pdf | Plný text práce | 3,97 MB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
PosudekOponentaSTAG-BlahnikV-57960.pdf | Posudek oponenta práce | 63,58 kB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
PosudekVedoucihoSTAG-PittermannM-17568.pdf | Posudek vedoucího práce | 58,13 kB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
ProtokolSPrubehemObhajobySTAG.pdf | Průběh obhajoby práce | 41,71 kB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam:
http://hdl.handle.net/11025/56765
Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.