Title: Analýza nahraditelnosti aktivního systému úsekového měření rychlosti pasivním systémem
Authors: Chmelař, Pavel
Rejfek, Luboš
Dobrovolný, Martin
Citation: Electroscope. 2013, č. 2.
Issue Date: 2013
Publisher: Západočeská univerzita v Plzni, Fakulta elektrotechnická
Document type: článek
article
URI: http://147.228.94.30/images/PDF/Rocnik2013/Cislo2_2013/r6c6c2.pdf
http://hdl.handle.net/11025/5908
ISSN: 1802-4564
Keywords: pasivní měření;měřicí systémy;aktivní měření;model vozidla;robot Boe-Bot
Keywords in different language: measuring systems;passive measurement;active measurement;vehicle model;Boe-Bot robot
Abstract: Článek popisuje možnosti náhrady aktivního systému měření rychlosti pasivním systémem. Pro tyto účely byla provedena nezávislá měření se dvěma pohyblivými objekty. První je zmenšený model vozidla a druhý je pohyblivý robot Boe-Bot. U obou systémů jsou posouzeny podmínky zaměnitelnosti a přesnost měření pasivního systému. Porovnávané systémy lze využít ve vestavěných aplikacích. Z tohoto důvodu jsou porovnány také rychlosti výpočtů jednotlivých algoritmů pro určení rychlosti.
Abstract in different language: This paper describes replacing possibilities of active speed measurement systems by passive systems. For this purpose there were performed two independent measurements of moving objects. The first object was represented by a small vehicle model and second by a mobile Boe-Bot robot. Both systems were assessed in terms of the interchangeability and accuracy of the systems. The presented systems can be easily used in embedded applications. For this reason there were also compared calculation speeds of the systems.
Rights: © 2013 Electroscope. All rights reserved.
Appears in Collections:Číslo 2 (2013)
Číslo 2 (2013)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
r6c6c2.pdfPlný text543,92 kBAdobe PDFView/Open


Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11025/5908

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.