Název: Simulating virtual character's learning behavior as an evolutionary process using genetic algorithms
Autoři: Wan, Tao Ruan
Tang, Wen
Citace zdrojového dokumentu: WSCG '2002: Short Communication Papers: The 10-th International Conference in Central Europe on Computer Graphics, Visualization and Computer Vision 2002, 4.-8. February 2002 Plzeň: Conference proceedings, p. 137-144.
Datum vydání: 2002
Nakladatel: UNION Agency
Typ dokumentu: konferenční příspěvek
conferenceObject
URI: http://wscg.zcu.cz/wscg2002/Papers_2002/C29.pdf
http://hdl.handle.net/11025/6047
ISBN: 1213-6972 (hardcopy)
1213-6980 (CD-ROM)
1213-6964 (on-line)
Klíčová slova: virtuální postavy;řízení pohybu;genetický algoritmus;virtuální prostředí
Klíčová slova v dalším jazyce: virtual characters;motion control;genetic algorithm;virtual environment
Abstrakt: In this paper, we describe a genetic algorithm approach to simulate complex virtual character's learning behaviours as an evolutionary process. The method presented here enables virtual character to have abilities to learn for specific assigned tasks. The skill for the task can be developed and evolved through the experiences of performing the task. The animation system presented here has two tightly coupled simulation units, which are an artificial brain unit for learning and controlling and a physics-based motion simulation unit driven by simulated muscle forces.
Práva: © UNION Agency
Vyskytuje se v kolekcích:WSCG '2002: Short Communication Papers

Soubory připojené k záznamu:
Soubor Popis VelikostFormát 
C29.pdfPlný text191,92 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
C29.aviVideo954,5 kBAVIZobrazit/otevřít


Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam: http://hdl.handle.net/11025/6047

Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.