Název: Evaluation of NURBS surfaces: an overview based on runtime efficiency
Autoři: Sánchez, H.
Moreno, A.
Oyarzun, D.
Gárcía-Alonso, A.
Citace zdrojového dokumentu: WSCG '2004: Short Communications: the 12-th International Conference in Central Europe on Computer Graphics, Visualization and Computer Vision 2004, 2.-6. February 2004 Plzeň, p. 235-242.
Datum vydání: 2004
Nakladatel: Václav Skala - UNION Agency
Typ dokumentu: konferenční příspěvek
conferenceObject
URI: http://wscg.zcu.cz/wscg2004/Papers_2004_Short/E07.pdf
http://hdl.handle.net/11025/6251
ISBN: 80-903100-5-2
Klíčová slova: vykreslování;evaluace;dynamická teselace;NURBS
Klíčová slova v dalším jazyce: rendering;evaluation;dynamic tessellation;NURBS
Abstrakt: Dynamic tessellation of (trimmed) NURBS surfaces is an important topic for interactive rendering of complex models. Independently of the decomposition method used to approximate surfaces by polygons, an evaluation of the surface at many parametric pairs is required to generate meshes vertices. In this paper we give an overview of the most important evaluation algorithms and compare them regarding their runtime efficiency. Three different representations and five algorithms for the evaluation of NURBS surfaces are compared: direct evaluation of NURBS surfaces, evaluation of their Bezier patches and evaluation of them in power basis representation. We add to the comparison two algorithms, based on the approximated computation of normal vectors. The deviation among the exact and the approximated normal vectors is measured. The obtained results are checked with partial comparisons that appear in the bibliography.
Práva: © Václav Skala - UNION Agency
Vyskytuje se v kolekcích:WSCG '2004: Short Communications

Soubory připojené k záznamu:
Soubor Popis VelikostFormát 
E07.pdfPlný text217,37 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít


Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam: http://hdl.handle.net/11025/6251

Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.