Název: Design patterns for multithreaded software pipelines in real time applications
Autoři: Preuss, Stefan
Schmitt, Alfred A.
Citace zdrojového dokumentu: WSCG ’2007: Posters proceedings: The 15th International Conference in Central Europe on Computer Graphics, Visualization and Computer Vision 2007 in co-operation with EUROGRAPHICS: University of West Bohemia, Plzen, Czech Republic: January 29 - February 1, 2007, p. 37-40.
Datum vydání: 2007
Nakladatel: Václav Skala – UNION Agency
Typ dokumentu: konferenční příspěvek
conferenceObject
URI: http://wscg.zcu.cz/wscg2007/Papers_2007/Poster/!WSCG2007_Poster_Proceedings_Final.zip
http://hdl.handle.net/11025/853
ISBN: 978-80-86943-99-2
Klíčová slova: paralelizace;3D rekonstrukční algoritmy;softwarová architektura
Klíčová slova v dalším jazyce: parallelization;3D reconstruction algorithm;software architecture
Abstrakt: This paper presents design patterns that will help in the task of parallelizing graphical real time algorithms, according to the example of a visual real time 3D reconstruction algorithm. These algorithms can often be designed as a dataflow graph, so they can be coarsely granular parallelized in a pipeline pattern. With these patterns, the design process of the parallelization is detached from the design of the graphical algorithm. The advantages and drawbacks of these patterns are discussed with regard to speed, but also to handling and errorproneness and the demanded robustness of real time applications, due to the varying workload of the different steps or data loss or obsoleteness during processing.
Práva: © Václav Skala – UNION Agency
Vyskytuje se v kolekcích:WSCG ’2007: Posters proceedings

Soubory připojené k záznamu:
Soubor Popis VelikostFormát 
Preuss.pdf417,03 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít


Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam: http://hdl.handle.net/11025/853

Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.