Název: Real-time simulation of autonomous vehicles on planet-sized continuous LOD terrains
Autoři: Sumengen, Selcuk
Balcisoy, Selim
Citace zdrojového dokumentu: WSCG '2005: Posters: The 13-th International Conference in Central Europe on Computer Graphics, Visualization and Computer Vision 2005 in co-operation with EUROGRAPHICS, University of West Bohemia, Plzen, Czech Republic, p. 63-64.
Datum vydání: 2005
Nakladatel: Václav Skala - UNION Agency
Typ dokumentu: konferenční příspěvek
conferenceObject
URI: http://wscg.zcu.cz/WSCG2005/Papers_2005/Poster/!WSCG2005_Poster_Proceedings_Final.pdf
http://hdl.handle.net/11025/912
ISBN: 80-903100-8-7
Klíčová slova: terénní vizualizace;real-time simulace;autonomní vozidla
Klíčová slova v dalším jazyce: terrain visualization;real-time simulation;autonomous vehicles
Abstrakt: Real-Time visualization of interactive simulation environments using large datasets of height fields became feasible using current off the shelf graphics hardware. Our approach provides continuous level of detail rendering of high detailed, planet sized terrains using restricted quad-trees without re-sampling data points. The presented method preserves the original planet coordinate frame of the data gathered from the Mars Orbiter Laser Altimeter with 128 samples/degree resolution for vehicle simulation purposes. Furthermore the algorithm avoids discontinuities at the block boundaries occurring at latitudes.
Práva: © Václav Skala - UNION Agency
Vyskytuje se v kolekcích:WSCG '2005: Posters

Soubory připojené k záznamu:
Soubor Popis VelikostFormát 
Sumengen.pdfPlný text228,19 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít


Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam: http://hdl.handle.net/11025/912

Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.