Název: Creating virtual worlds using adapting XML
Autoři: Miléř, Vlastimil
Hudec, Bohuslav
Citace zdrojového dokumentu: WSCG '2004: Posters: The 12-th International Conference in Central Europe on Computer Graphics, Visualization and Computer Vision, 2.-6. February 2004, Plzen, p. 101-104.
Datum vydání: 2004
Nakladatel: UNION Agency
Typ dokumentu: konferenční příspěvek
conferenceObject
URI: http://wscg.zcu.cz/wscg2004/Papers_2004_Poster/J23.pdf
http://hdl.handle.net/11025/949
ISBN: 80-903100-8-7
Klíčová slova: virtuální svět;3D grafika;XML
Klíčová slova v dalším jazyce: virtual world;3D graphics
Abstrakt: This paper deals with two aspects of virtual world creation – consistency of data and isolation of independent concepts. These concepts include among others 3D graphics rendering, physical simulation, audio processing, or user interaction. Current systems for virtual world creation focus more on concrete concepts and less on their independence thus limiting extensibility. They usually define static core functionality that quickly becomes outdated due to the fast development in computer industry. Adapting XML on the other hand focuses on extensibility, defining rules for cooperation (data sharing) and providing mechanisms for concept isolation. This makes it suitable as the base layer for extensible virtual world languages.
Práva: © UNION Agency
Vyskytuje se v kolekcích:WSCG '2004: Posters

Soubory připojené k záznamu:
Soubor Popis VelikostFormát 
J23.pdf69 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít


Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam: http://hdl.handle.net/11025/949

Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.