Název: | Iterative stripification of a triangle mesh: focus on data structures |
Autoři: | Porcu, Massimiliano B. Scateni, Riccardo |
Citace zdrojového dokumentu: | WSCG '2004: Posters: The 12-th International Conference in Central Europe on Computer Graphics, Visualization and Computer Vision, 2.-6. February 2004, Plzen, p. 133-136. |
Datum vydání: | 2004 |
Nakladatel: | UNION Agency |
Typ dokumentu: | konferenční příspěvek conferenceObject |
URI: | http://wscg.zcu.cz/wscg2004/Papers_2004_Poster/J02.pdf http://hdl.handle.net/11025/958 |
ISBN: | 80-903100-6-0 |
Klíčová slova: | počítačová geometrie;objektové modelování;geometrické algoritmy |
Klíčová slova v dalším jazyce: | computational geometry;object modelling;geometric algorithms |
Abstrakt: | In this paper we describe the data structure and some implementation details of the tunneling algorithm for generating a set of triangle strips from a mesh of triangles. The algorithm uses a simple topological operation on the dual graph of the mesh, to generate an initial stripification and iteratively rearrange and decrease the number of strips. Our method is a major improvement of a proposed one originally devised for both static and continuous level-of-detail (CLOD) meshes and retains this feature. The usage of a dynamical identification strategy for the strips allows us to drastically reduce the length of the searching paths in the graph needed for the rearrangement and produce loop-free triangle strips without any further controls and post-processing, while requiring a more sophisticated implementation to manage the search and undo operations. |
Práva: | © UNION Agency |
Vyskytuje se v kolekcích: | WSCG '2004: Posters |
Soubory připojené k záznamu:
Soubor | Popis | Velikost | Formát | |
---|---|---|---|---|
J02.pdf | 214,98 kB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam:
http://hdl.handle.net/11025/958
Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.