Název: | Vyučování anglického jazyka prostřednictvím dětské literatury |
Další názvy: | Teaching English Language through Children´s Literature |
Autoři: | Lerchová, Veronika |
Vedoucí práce/školitel: | Lišková, Libuše |
Datum vydání: | 2013 |
Nakladatel: | Západočeská univerzita v Plzni |
Typ dokumentu: | diplomová práce |
URI: | http://hdl.handle.net/11025/10545 |
Klíčová slova: | dětská literatura;vyučování;autentické materiály;ponaučení;osvojení jazyka;představivost;výběr literárního díla;přístupy k vyučování skrz literatury;plán hodiny |
Klíčová slova v dalším jazyce: | children's literature;teaching;authentic materials;lessons;language acquisition;imagination;literary work selection;approaches to using literature;lesson plan |
Abstrakt: | Tato diplomová práce se zabývá vyučováním anglického jazyka prostřednictvím dětské literatury. Teoretická část se zabývá definicí termínu ?dětská literatura?, jejím historickým vývojem a pozicí ve školním kurikulu. Převážně se však zabývá důvody vaužívání dětské literatury v hodinách anglického jazyka a prací učitelů s dětskou literaturou při hodinách angličtiny. Praktická část se zabývá výzkumem, který byl realizován prostřednictvím dotazníků na gymnáziu a zabýval se postoji student k myšlence výuky anglického jazyka prostřednictvím dětské literatury. Jak dále vyplývá z výzkumu, studenti si myslí, že tato myšlenka je prospěšná, avšak sami navrhují některé důležité změny, které by se měly vzít v potaz. |
Abstrakt v dalším jazyce: | This thesis deals with the topic of teaching English through children?s literature.In the theoretical background charter, the term children?s literature is briefly described as well as its historical development and the position in school curriculum. The major focus is on the reasons of using children?s literature in English language classes and teachers? working with children?s literature. The research is described in practical part of the thesis. It was realized in the grammar school by a questionnaire and focused on students? attitudes towards the idea of learning English through children?s literature. As it emerges from the results, students think that the idea is an interesting one with only some relevant suggestions to change. |
Práva: | Plný text práce je přístupný bez omezení. |
Vyskytuje se v kolekcích: | Diplomové práce / Theses (KAN) |
Soubory připojené k záznamu:
Soubor | Popis | Velikost | Formát | |
---|---|---|---|---|
Diplomova prace done.pdf | Plný text práce | 749,1 kB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
Lerchova V.pdf | Posudek vedoucího práce | 90,56 kB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
Lerchova O.pdf | Posudek oponenta práce | 145,89 kB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
Lerchova P.pdf | Průběh obhajoby práce | 40,28 kB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam:
http://hdl.handle.net/11025/10545
Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.