Full metadata record
DC poleHodnotaJazyk
dc.contributor.advisorLišková, Libuše
dc.contributor.authorHlávková, Pavlína
dc.date.accepted2013-05-28
dc.date.accessioned2014-02-06T13:03:38Z
dc.date.available2011-12-10cs
dc.date.available2014-02-06T13:03:38Z
dc.date.issued2013
dc.date.submitted2013-04-26
dc.identifier49478
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11025/10554
dc.description.abstractTato diplomová práce se zabývá gramatikou. Prezentuje její současnou pozici ve výuce a argumenty pro a proti jejímu zařazení. Dále se práce zaměřuje na možné způsoby prezentace a procvičování gramatiky. Co se týče její prezentace, práce nabízí vysvětlení, výhody a nevýhody deduktivního a induktivního přístupu, řízeného objevování gramatických pravidel a vyučování s použitím textu. Navíc jsou zde prezentovány techniky podporující prezentaci nového jevu, jako například použití vizuálního materiálu. Při procvičování gramatiky je kladen důraz buď na přesnost, nebo na plynulost. Jelikož vznikají při této fázi chyby, práce nabízí i několik způsobů, jak na takové chyby upozornit. Teoretická část je zakončená vysvětlením pojmu postupového testu a krátkou charakteristikou středně pokročilých žáků. Ve výzkumné části srovnává práce čtyři různé způsoby prezentace gramatiky a snaží se ukázat, které z nich se jeví jako efektivnější. Dle výsledků jsou to induktivní přístup ve formě souhlasných dat a ten samý přístup podporovaný textem. Výsledky jsou zobrazeny jak v tabulkách, tak v grafech. Práce je zakončena diskusí o tom, co limitovalo daný výzkum, a jak by se v něm dalo dále pokračovat.cs
dc.format88 s.cs
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isoenen
dc.publisherZápadočeská univerzita v Plznics
dc.rightsPlný text práce je přístupný bez omezení.cs
dc.subjectgramatikacs
dc.subjectPPP modelcs
dc.subjectpřístup založený na úkolucs
dc.subjectprezentacecs
dc.subjectdeduktivní přístupcs
dc.subjectinduktivní přístupcs
dc.subjectřízené objevování gramatických strukturcs
dc.subjectučení skrze textcs
dc.subjectelicitingcs
dc.subjectvizuální materiálcs
dc.subjectprocvičovánícs
dc.subjectpřesnostcs
dc.subjectplynulostcs
dc.subjectpřeorganizovánícs
dc.subjectgramatické hrycs
dc.subjectpostupový testcs
dc.subjectstředně pokročilí žácics
dc.subjectvýzkumcs
dc.titleMetody výuky anglických gramatických struktur pro středně pokročilé žákycs
dc.title.alternativeMethods in Teaching English Grammatical Structures to Intermediate Studentsen
dc.typediplomová prácecs
dc.thesis.degree-nameMgr.cs
dc.thesis.degree-levelNavazujícícs
dc.thesis.degree-grantorZápadočeská univerzita v Plzni. Fakulta pedagogickács
dc.description.departmentKatedra anglického jazykacs
dc.thesis.degree-programUčitelství pro střední školycs
dc.description.resultObhájenocs
dc.rights.accessopenAccessen
dc.description.abstract-translatedThis thesis deals with grammar. It presents its current position in teaching, and arguments why to teach, or why not to teach it. Further, the work focuses on the possible ways of grammar presentation and practice. Considering grammar presentation, it provides with explanations, advantages, and disadvantages of deductive approach, inductive one, guided discovery, and teaching through a text. In addition, it offers techniques which support grammar presentation; for example, eliciting, and visual material. In the practice stage, there is a focus either on accuracy, or on fluency. Because mistakes originate during this stage, the work offers several ways of showing incorrectness. The theoretical part is concluded with explanation of a progress test, and with a definition of intermediate learners. In the research, this paper compares four different presentation techniques trying to prove which ones are more effective; namely, the more effective ones were the inductive approach in the form of concordance data, and the same approach using a text. The results are demonstrated in both tables and diagrams. Finally, there are discussed limitation of the research, and possible suggestions for a further one.en
dc.subject.translatedgrammaren
dc.subject.translatedPPP modelen
dc.subject.translatedtask-based approachen
dc.subject.translatedpresentationen
dc.subject.translateddeductive approachen
dc.subject.translatedinductive approachen
dc.subject.translatedguided discoveryen
dc.subject.translatedteaching through texten
dc.subject.translatedelicitingen
dc.subject.translatedvisual materialen
dc.subject.translatedpracticeen
dc.subject.translatedaccuracyen
dc.subject.translatedfluencyen
dc.subject.translatedrestructuringen
dc.subject.translatedgrammar gamesen
dc.subject.translatedprogress testen
dc.subject.translatedintermediate learnersen
dc.subject.translatedresearchen
Vyskytuje se v kolekcích:Diplomové práce / Theses (KAN)

Soubory připojené k záznamu:
Soubor Popis VelikostFormát 
Diplomova prace - Hlavkova.pdfPlný text práce3,24 MBAdobe PDFZobrazit/otevřít
Hlavkova V.pdfPosudek vedoucího práce81,07 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
Hlavkova O.pdfPosudek oponenta práce150,87 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
Hlavkova P.pdfPrůběh obhajoby práce38,24 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít


Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam: http://hdl.handle.net/11025/10554

Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.