Název: | Rozmanité inteligence a jazykové úkoly |
Další názvy: | Multiple Intelligences and Language Tasks |
Autoři: | Schlumpergerová, Irena |
Vedoucí práce/školitel: | Klečková, Gabriela |
Datum vydání: | 2013 |
Nakladatel: | Západočeská univerzita v Plzni |
Typ dokumentu: | diplomová práce |
URI: | http://hdl.handle.net/11025/10557 |
Klíčová slova: | rozmanité inteligence;jazykové úkoly;učebnice anglického jazyka;rozvoj rozmanitých inteligencí |
Klíčová slova v dalším jazyce: | multiple intelligences;language tasks;english languagetextbooks;development of multiple intelligences |
Abstrakt: | Diplomová práce se zabývá vztahem teorie rozmanitých inteligencí a jazykových úkolů. Úvodní teoretická část poskytuje informace o Gardnerově teorii rozmanitých inteligencí a popisuje 7 základních typů intelligence: verbální, logicko-matematickou, hudební, prostorovou , tělesně-pohybovou, interpersonální a intrapersonální. Vysvětluje zavedení Gardnerovy teorie do oblasti vzdělávání s důrazem na jazykové vzdělávání. Výzkumná část obsahuje analýzu jazykových úkolů, které se objevují v pěti vzorových učebnicích anglického jazyka. Hlavní ideou práce je zjistit, zda a v jaké míře je zmiňovaných 7 typů intelligence začleněno do těchto úkolů. Výsledky výzkumu jsou poté interpretovány a vystaveny diskuzi. Závěrem práce jsou navrženy možné implikace výzkumu do praxe. |
Abstrakt v dalším jazyce: | This thesis deals with multiple intelligences theory in relation to language tasks. The first part is focused on theoretical background. It provides information about Gardner´s theory of MI and describes seven basic types of intelligences: verbal-linguistic, logical-mathematical, spatial, bodily-kinesthetic, musical, intrapersonal and interpersonal. Later, implementation of the MI theory into education is explained. Above all, attention is paid to language teaching and learning. The research part consists of an analysis of language tasks appearing in English textbooks in order to discover if these tasks incorporate multiple intelligences. Afterwards, the results of the research are discussed and implications of the research are suggested. |
Práva: | Plný text práce je přístupný bez omezení. |
Vyskytuje se v kolekcích: | Diplomové práce / Theses (KAN) |
Soubory připojené k záznamu:
Soubor | Popis | Velikost | Formát | |
---|---|---|---|---|
DP-Schlumpergerova.pdf | Plný text práce | 588,84 kB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
Schlumpergerova V.pdf | Posudek vedoucího práce | 82,33 kB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
Schlumpergerova O.pdf | Posudek oponenta práce | 89 kB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
Schlumpergerova P.pdf | Průběh obhajoby práce | 37,49 kB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam:
http://hdl.handle.net/11025/10557
Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.