Název: | Hardware Pipeline for Rendering Clouds of Circular Points |
Autoři: | Herout, Adam Zemčík, Pavel |
Citace zdrojového dokumentu: | WSCG '2005: Full Papers: The 13-th International Conference in Central Europe on Computer Graphics, Visualization and Computer Vision 2005 in co-operation with EUROGRAPHICS: University of West Bohemia, Plzen, Czech Republic, p. 17-22. |
Datum vydání: | 2005 |
Nakladatel: | UNION Agency |
Typ dokumentu: | konferenční příspěvek conferenceObject |
URI: | http://wscg.zcu.cz/wscg2005/Papers_2005/Full/!WSCG2005_Full_Proceedings_Final.pdf http://hdl.handle.net/11025/10947 |
ISBN: | 80-903100-7-9 |
Klíčová slova: | bodové mraky;vykreslování;hardwarová akcelerace;digitální signální procesor;programovatelné hradlové pole |
Klíčová slova v dalším jazyce: | point clouds;rendering;hardware acceleration;field programmable gate array;digital signal processor |
Abstrakt: | This paper presents an algorithm for image rendering using FPGA (Field-Programmable Gate Arrays). The image is rendered by an FPGA chip coupled with a DSP (Digital Signal Processor) on an experimental board. The graphical data is 3D point-clouds – sets of particles that are from the geometrical point of view oriented ellipses in 3D space. Such scene representation seems to be more suitable for potentially many purposes than the most commonly used triangle meshes. The actual experimental implementation which verifies the concept and shows promising results is described. |
Práva: | © UNION Agency |
Vyskytuje se v kolekcích: | WSCG '2005: Full Papers |
Soubory připojené k záznamu:
Soubor | Popis | Velikost | Formát | |
---|---|---|---|---|
Herout.pdf | Plný text | 498,35 kB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam:
http://hdl.handle.net/11025/10947
Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.