Název: Hardware-accelerated point-based rendering of surfaces and volumes
Autoři: Tejada, Eduardo
Schafhitzel, Tobias
Ertl, Thomas
Citace zdrojového dokumentu: WSCG '2007: Full Papers Proceedings: The 15th International Conference in Central Europe on Computer Graphics, Visualization and Computer Vision 2007 in co-operation with EUROGRAPHICS: University of West Bohemia Plzen Czech Republic, January 29 – February 1, 2007, p. 41-48.
Datum vydání: 2007
Nakladatel: Václav Skala - UNION Agency
Typ dokumentu: konferenční příspěvek
conferenceObject
URI: http://wscg.zcu.cz/wscg2007/Papers_2007/full/!WSCG2007_Full_Proceedings_Final-1.zip
http://hdl.handle.net/11025/11001
ISBN: 978-80-86943-98-5
Klíčová slova: bodové vykreslování;grafický hardware;sledování paprsku
Klíčová slova v dalším jazyce: point-based rendering;graphic hardware;ray tracing
Abstrakt: In this paper, we present a fast GPU-based algorithm for ray-tracing point-based models, which includes an efficient computation of secondary and shadow rays, contrary to previous work which supported ray-surface intersections for primary rays only. Volumetric effects are added to the models by means of scattered data interpolation in order to combine point-based surface and volume rendering in the same scene. This allows us to obtain effects such as refraction within volumetric objects. The flexibility of our method is demonstrated by combining shadows, textured objects, refraction and volumetric effects in the same scene comprised uniquely by point sets.
Práva: © Václav Skala - UNION Agency
Vyskytuje se v kolekcích:WSCG '2007: Full Papers Proceedings

Soubory připojené k záznamu:
Soubor Popis VelikostFormát 
Tejada.pdfPlný text892,73 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
Tejada_prezentace.pptPrezentace14,25 MBMicrosoft PowerpointZobrazit/otevřít


Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam: http://hdl.handle.net/11025/11001

Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.