Název: Ray Tracing on a GPU with CUDA – Comparative Study of Three Algorithms
Autoři: Zlatuška, Martin
Havran, Vlastimil
Citace zdrojového dokumentu: WSCG 2010: Communication Papers Proceedings: 18th International Conference in Central Europe on Computer Graphics, Visualization and Computer Vision in co-operation with EUROGRAPHICS, p. 69-76.
Datum vydání: 2010
Nakladatel: Václav Skala - UNION Agency
Typ dokumentu: konferenční příspěvek
conferenceObject
URI: http://wscg.zcu.cz/WSCG2010/Papers_2010/!_2010_Short-proceedings.pdf
http://hdl.handle.net/11025/11043
ISBN: 978-80-86943-87-9
Klíčová slova: programování grafických procesorů;CUDA;algoritmy sledování paprsků;uniformní mřížky;kd strom
Klíčová slova v dalším jazyce: GPU programming;CUDA;ray tracing algorithms;uniform grids;kd tree
Abstrakt: We present a comparative study of ray tracing algorithms implemented on a GPU for three published papers using different spatial data structures evaluated for performance on nine static scenes in walk-through animation. We compare the performance for uniform grids, bounding volume hierarchies (BVHs), and kd-trees evaluated on a GPU for ray casting and Whitted-style ray tracing. We show that performance of ray tracing with BVHs exceeds the performance of ray tracing with kd-trees for coherent rays. Contrary, the ray tracing with kd-trees is faster than that with BVHs for incoherent rays. The performance of ray tracing with uniform grids is slower than both ray tracing with BVHs and kd-trees except for uniformly populated scenes. We show that the performance is highly sensitive to details of implementation on kd-trees.
Práva: © Václav Skala - UNION Agency
Vyskytuje se v kolekcích:WSCG 2010: Communication Papers Proceedings

Soubory připojené k záznamu:
Soubor Popis VelikostFormát 
Zlatuska.pdfPlný text479,79 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít


Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam: http://hdl.handle.net/11025/11043

Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.