Název: A Roller: Fast Sampling-Based Texture Synthesis Algorithm
Autoři: Haindl, Michal
Hatka, Martin
Citace zdrojového dokumentu: WSCG '2005: Short Papers: The 13-th International Conference in Central Europe on Computer Graphics, Visualization and Computer Vision 2005 in co-operation with EUROGRAPHICS, p. 93-96.
Datum vydání: 2005
Nakladatel: Václav Skala - UNION Agency
Typ dokumentu: konferenční příspěvek
conferenceObject
URI: http://wscg.zcu.cz/WSCG2005/Papers_2005/Short/!WSCG2005_Short_Proceedings_Final.pdf
http://hdl.handle.net/11025/11218
ISBN: 80-903100-9-5
Klíčová slova: model virtuální reality;syntéza textur
Klíčová slova v dalším jazyce: virtual reality model;texture synthesis
Abstrakt: This paper describes a method for synthesizing natural textures that realistically matches given colour texture appearance. The novel texture synthesis method, which we call the roller, is based on the overlapping tiling and subsequent minimum error boundary cut. An optimal double toroidal patch is seamlessly repeated during the synthesis step. While the method allows only moderate texture compression it is extremely fast due to separation of the analytical step of the algorithm from the texture synthesis part, universal, and easily implementable in a graphical hardware for purpose of real-time colour texture rendering.
Práva: © Václav Skala - UNION Agency
Vyskytuje se v kolekcích:WSCG '2005: Short Papers

Soubory připojené k záznamu:
Soubor Popis VelikostFormát 
Haindl.pdfPlný text783,52 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít


Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam: http://hdl.handle.net/11025/11218

Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.