Název: Photographic Depth of Field Blur Rendering
Autoři: Pichard, Cyril
Sylvain, Michail
Tubach, Olivier
Citace zdrojového dokumentu: WSCG '2005: Short Papers: The 13-th International Conference in Central Europe on Computer Graphics, Visualization and Computer Vision 2005 in co-operation with EUROGRAPHICS, p. 121-124.
Datum vydání: 2005
Nakladatel: Václav Skala - UNION Agency
Typ dokumentu: konferenční příspěvek
conferenceObject
URI: http://wscg.zcu.cz/WSCG2005/Papers_2005/Short/!WSCG2005_Short_Proceedings_Final.pdf
http://hdl.handle.net/11025/11225
ISBN: 80-903100-9-5
Klíčová slova: hloubka pole;skládání obrazu;zpracování obrazu;speciální efekty
Klíčová slova v dalším jazyce: field blur;depth of field;image compositing;image processing;special effects
Abstrakt: The purpose of our study is to introduce a new method for depth of field blur simulation used for compositing real and synthetic images in a realistic way. Existing methods do not simulate accurately the depth of field blur produced by photographic equipment. The problem is twofold: photometric and geometric. Existing methods based on convolution do not produce a realistic photometric rendering compared to real photograph and the photographic blur contains patterns associated with the diaphragm shape, neither handled by existing methods. Our method, based on image processing, addresses these two issues by following the photographic image creation process. It can be used on synthetic or real images, essentially for special effects compositing.
Práva: © Václav Skala - UNION Agency
Vyskytuje se v kolekcích:WSCG '2005: Short Papers

Soubory připojené k záznamu:
Soubor Popis VelikostFormát 
Cyril.pdfPlný text541,42 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít


Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam: http://hdl.handle.net/11025/11225

Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.