Název: Progressive Light Path Building
Autoři: Szirmay-Kalos, Lászlo
Antal, György
Sbert, Mateu
Citace zdrojového dokumentu: WSCG '2001: Conference proceedings: The 9-th International Conference in Central Europe on Computer Graphics, Visualization and Computer Vision 2001: University of West Bohemia, Plzen, Czech Republic, February 5.-9., 2001, p.411-418.
Datum vydání: 2001
Nakladatel: University of West Bohemia
Typ dokumentu: konferenční příspěvek
conferenceObject
URI: http://wscg.zcu.cz/wscg2001/Papers_2001/R126.ps
http://hdl.handle.net/11025/11296
ISBN: 80-7082-713-0
ISSN: 1213-6972
Klíčová slova: globální osvětlení;stochastická iterace;trasování světla
Klíčová slova v dalším jazyce: global illumination;stochastic iteration;light-tracing
Abstrakt: The paper proposes a global illumination method that builds up the light paths progres-sively taking into account all relevant previous information. The basis of the method is a self-correcting stochastic iteration scheme, which works with a population of photon hits. In each iteration step a ray is generated randomly either from a light source or by reflect-ing an earlier hit, then the ray is traced to obtain a new hit. In order to limit the size of the hit population, hits are decimated randomly after certain iteration steps. Comparing the new approach to random walk techniques, this method can reuse the illumination and visibility information gathered with previous rays. By defining the decimation strategy properly, the view-importance can be built into the algorithm.
Práva: © University of West Bohemia
Vyskytuje se v kolekcích:WSCG '2001: Conference proceedings

Soubory připojené k záznamu:
Soubor Popis VelikostFormát 
Szirmay_Kalos.psPlný text2,39 MBPostscriptZobrazit/otevřít
Szirmay_Kalos.pdfPlný text1,56 MBAdobe PDFZobrazit/otevřít


Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam: http://hdl.handle.net/11025/11296

Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.