Název: | Dítě s ADHD v mateřské škole |
Další názvy: | Children with ADHD in nursery school |
Autoři: | Šrámková, Lucie |
Vedoucí práce/školitel: | Šámalová, Kateřina |
Oponent: | Holečková, Monika |
Datum vydání: | 2014 |
Nakladatel: | Západočeská univerzita v Plzni |
Typ dokumentu: | bakalářská práce |
URI: | http://hdl.handle.net/11025/12923 |
Klíčová slova: | ADHD;mateřská škola;předškolní věk;hyperaktivita;impulzivita;porucha pozornosti;výchova;rodina |
Klíčová slova v dalším jazyce: | ADHD;kindergarten;pre-school age;hyperactivity;impulsivity;attention deficit disorder;education;family |
Abstrakt: | Tématem této práce je syndrom ADHD a jeho projevy u předškolních dětí, které navštěvují mateřskou školu. Cílem práce bylo shrnout základní informace o tomto onemocnění získané četbou odborné literatury a zmapovat projevy ADHD u dětí v mateřské škole. Práce je rozdělena na tři části. První kapitola je teoretická, vymezuje pojem ADHD, charakterizuje typické projevy poruchy, úskalí diagnostiky, léčbu a terapii. V druhé kapitole je popsána osobnost a vývoj dítěte s ADHD v předškolním věku a jeho chování v sociálních vztazích. Poslední kapitola je praktická, a podává nám náhled na projevy poruchy pozornosti s hyperaktivitou a impulzivitou v prostředí mateřské školy prostřednictvím případových studií, které byly vytvořeny na základě analýzy psychologických a pedagogických materiálů jednotlivých dětí a dlouhodobějšího pozorování. V závěru jsou uvedeny charakteristiky navštívených mateřských škol. |
Abstrakt v dalším jazyce: | The topic of my work is ADHD syndrom and its displays at pre-school age. The aim of my work is to summarize basic information about ADHD disease gained by reading refrence books and to find out ADHD displays at pre-school age. My work has three sections. The first chapter is theoretical and describes the ADHD term, typical displays, difficulties with diagnostics, a treatment and a therapy. The second chapter describes and ADHD child´s personality, development and behaviour in social relationships at pre-school age. The last chapter is practical and desribes attention deficit disorder associated with hyperactivity and impulsive behaviour at pre-school age by case studies which were created from an analysis of psychological and pedagogical materials for individual children and by long-term observation. There are listed pre-schools which I visited at the end. |
Práva: | Plný text práce je přístupný bez omezení. |
Vyskytuje se v kolekcích: | Bakalářské práce / Bachelor´s works (KPS) |
Soubory připojené k záznamu:
Soubor | Popis | Velikost | Formát | |
---|---|---|---|---|
BP Lucie Sramkova.pdf | Plný text práce | 1,41 MB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
Sramkova - vedouci.pdf | Posudek vedoucího práce | 255,86 kB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
Sramkova - oponent.pdf | Posudek oponenta práce | 358,34 kB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
Sramkova - prubeh obhajob.pdf | Průběh obhajoby práce | 81,52 kB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam:
http://hdl.handle.net/11025/12923
Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.