Název: Autistické dítě předškolního věku
Další názvy: Autistic child of the preschool age
Autoři: Vohradníková, Tereza
Vedoucí práce/školitel: Šámalová, Kateřina
Oponent: Novotná, Lenka
Datum vydání: 2014
Nakladatel: Západočeská univerzita v Plzni
Typ dokumentu: bakalářská práce
URI: http://hdl.handle.net/11025/12938
Klíčová slova: předškolní věk;autismus;charakteristické projevy;nespecifické variabilní rysy;dětský autismus;atypický autismus;Aspergerův syndrom;dětská dezintegrační porucha;Rettův syndrom;demografická charakteristika autismu;vývoj poruchy v předškolním období;diagnostická kriteria
Klíčová slova v dalším jazyce: preschool age;autism;characteristic manifestation;nonspecific variable features;infantile autism;atypical autism;Asperger syndrome;children´s disintegration disorder;Rett syndrome;demographic characteristic autism;development disorder in preschool age;diagnostic criterions
Abstrakt: Tato bakalářská práce se zabývá problematikou poruchy autistického spektra u dětí předškolního věku. Teoretická část je zpočátku věnována charakteristice předškolního období. Další kapitoly se zabývají autismem, jeho charakteristickými projevy, popisem jednotlivých autistických poruch, dále demografickou charakteristikou, vývojem poruchy v předškolním období a diagnostickými kritérii. Cílem bylo objasnění základních informací a problematiky autismu. Praktická část obsahuje kazuistiky tří chlapců ze speciální mateřské školky, kteří mají diagnostikovanou poruchu autistického spektra. Kazuistiky byly zpracovány na základě pozorování, rozhovoru, analýzy dokumentů a projektivních technik. Přínosem této práce bylo detailnější poznání problematiky a získání nových informací především díky zpracovávání praktické části.
Abstrakt v dalším jazyce: This thesis investigates autistic spectrum disorders of preschool children. The theoretical part begins with the characteristics of the preschool period. The next chapters look at autism, its characteristic symptoms, a description of each autistic disorder, demographic characteristics, development disorders in preschool children and diagnostic criteria. The aim of my thesis is to clarify basic information about autism. The practical part is case studies of three boys from a special nursery school who were diagnosed with autism spectrum disorder. Case reports have been prepared on the basis of observation, interviews, document analysis and projective techniques. This work was made possible by gaining a detailed understanding of autism together with knowledge acquired through practical research.
Práva: Plný text práce je přístupný bez omezení.
Vyskytuje se v kolekcích:Bakalářské práce / Bachelor´s works (KPS)

Soubory připojené k záznamu:
Soubor Popis VelikostFormát 
BP - Vohradnikova.pdfPlný text práce1,24 MBAdobe PDFZobrazit/otevřít
Vohradnikova - vedouci.pdfPosudek vedoucího práce239,65 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
Vohradnikova - oponent.pdfPosudek oponenta práce330,47 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
Vohradnikova - prubeh obhajob.pdfPrůběh obhajoby práce73,08 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít


Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam: http://hdl.handle.net/11025/12938

Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.