Title: "Problém druhého". Reflexe "jinakosti" v renesančním a novověkém filosofickém myšlení
Other Titles: "The Question of the Other". The Reflection of "otherness" in Renaissance and modern age philosophical thinking
Authors: Brožíková, Veronika
Advisor: Černá, Jana
Referee: Dostálová, Magda
Issue Date: 2014
Publisher: Západočeská univerzita v Plzni
Document type: bakalářská práce
URI: http://hdl.handle.net/11025/13617
Keywords: Nový svět;jinakost;Indián;utopie;vnímaní;Kryštof Kolumbus;Hernán Cortés;Jean de Léry;Bernal Díaz del Castillo;Las Casas;Amerigo Vespucci;Thomas More
Keywords in different language: New world;otherness;Indian;utopia;perception;Christopher Columbus;Hernán Cortés;Jean de Léry;Bernal Díaz del Castillo;Las Casas;Amerigo Vespucci;Thomas More
Abstract: Práce je analýzou vnímaní "jinakosti" v myšlení renesančních a novověkých intelektuálů. Důraz je kladen na objevení Nového světa a setkání Evropanů s jeho radikální odlišností. Práce také poukazuje na fakt, že odlišnost Nového světa měla vliv i na vznik nové filosofie.
Abstract in different language: This work analyses perception of "otherness" in minds of Renaissance and modern intellectuals. Emphasis is put on discovery of the New world and Europeans meeting with his radical differences. This work points out at the fact, that differences of the New world had influence on a new philosophy formation.
Rights: Plný text práce je přístupný bez omezení.
Appears in Collections:Bakalářské práce / Bachelor´s works (KFI)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Veronika Brozikova-BP, Problem druheho, relflexe jinakosti.pdfPlný text práce1,04 MBAdobe PDFView/Open
brozikova_cerna.pdfPosudek vedoucího práce176,18 kBAdobe PDFView/Open
brozikova_dostalovaM.pdfPosudek oponenta práce205,57 kBAdobe PDFView/Open
O_brozikova.pdfPrůběh obhajoby práce69,93 kBAdobe PDFView/Open


Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11025/13617

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.