Title: Deutsch-tschechische Beziehungen: Grenzüberschreitende Zusammenarbeit im Kultur- und Bildungsbereich
Other Titles: German-czech relationships: Cross-border cooperation in the cultural and educational field
Authors: Burda, Radek
Advisor: Heinrich, Dietmar
Issue Date: 2014
Publisher: Západočeská univerzita v Plzni
Document type: bakalářská práce
URI: http://hdl.handle.net/11025/13854
Keywords: česko-německé vztahy;spolupráce;kultura;organizace;kulturní a sportovní výměna;Plzeň;Evropské hlavní město kultury;partnerství měst
Keywords in different language: czech-german relations;cooperation;culture;organisations;culture and sport exchange;Pilsen;European capital of culture;city partnerships
Abstract: Diese Bachelorarbeit beschäftigt sich mit den deutsch-tschechischen Beziehungen. Weiter mit der Zusammenarbeit zwischen diesen zwei Ländern, Kultur- und Sportaustauschen, Städtepartnerschaften und zuletzt auch mit dem Thema: Pilsen - Kulturhauptstadt Europas 2015
Abstract in different language: This Bachelor Thesis deals with development of the Czech-German relationships and subsequent research of the contemporary organisations which provide cultural and educational cooperation between these two countries. The thesis iss divided into two chapters, out of which the first one provides a brief overview of development of the Czech-German relationships between 1939 and today. In the second part, attention is paid to cultural and educational organisations, above all to the Czech-German Youth Forum. Further, it is dealt with city partnerships, culture and sport exchanges, and with Pilsen European Capital of Culture 2015.
Rights: Plný text práce je přístupný bez omezení.
Appears in Collections:Bakalářské práce / Bachelor´s works (KNJ)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Burda Bc.pdfPlný text práce885,11 kBAdobe PDFView/Open
burda_vp.pdfPosudek vedoucího práce602,47 kBAdobe PDFView/Open
burda_op.pdfPosudek oponenta práce418,09 kBAdobe PDFView/Open
burda_obh.pdfPrůběh obhajoby práce85,69 kBAdobe PDFView/Open


Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11025/13854

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.