Full metadata record
DC poleHodnotaJazyk
dc.contributor.authorIlmonen, Tommi
dc.contributor.authorReunanen, Markku
dc.contributor.authorKontio, Petteri
dc.contributor.editorSkala, Václav
dc.date.accessioned2013-03-06T13:49:29Z
dc.date.available2013-03-06T13:49:29Z
dc.date.issued2005
dc.identifier.citationJournal of WSCG. 2005, vol. 13, no. 2, p. 65-72.en
dc.identifier.issn1213–6964 (online)
dc.identifier.issn1213–6980 (CD-ROM)
dc.identifier.issn1213–6972 (hardcover)
dc.identifier.urihttp://wscg.zcu.cz/WSCG2005/Papers_2005/Journal/!WSCG2005_Journal_Final.pdf
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11025/1447
dc.description.abstractThis paper describes the use of UDP/IP broadcast for distributing OpenGL API calls. We present an overview of the system and benchmark its performance against other common distribution methods. The use of network broadcasts makes this approach highly scalable. The method was found effective for applications that need to transmit changing vertex arrays or textures frequently.en
dc.format8 s.cs
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isoenen
dc.publisherVáclav Skala - UNION Agencycs
dc.relation.ispartofseriesJournal of WSCGen
dc.rights© Václav Skala - UNION Agencycs
dc.subjectdistribuované vykreslovánícs
dc.subjectOpenGLcs
dc.subjectvirtuální realitacs
dc.titleBroadcast GL: an alternative method for distributing OpenGL API calls to multiple rendering slavesen
dc.typečlánekcs
dc.typearticleen
dc.rights.accessopenAccessen
dc.type.versionpublishedVersionen
dc.subject.translateddistributed renderingen
dc.subject.translatedOpenGLen
dc.subject.translatedvirtual realityen
dc.type.statusPeer-revieweden
Vyskytuje se v kolekcích:Volume 13, Number 1-3 (2005)

Soubory připojené k záznamu:
Soubor Popis VelikostFormát 
Ilmonen.pdfPlný text358,34 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít


Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam: http://hdl.handle.net/11025/1447

Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.