Název: Problematika životního doprovázení člověka s mentálním postižením v rodině
Další názvy: The issue of life-long attendance of persons with intellectual disability in family
Autoři: Šubrtová, Lucie
Vedoucí práce/školitel: Káňová, Šárka
Datum vydání: 2014
Nakladatel: Západočeská univerzita v Plzni
Typ dokumentu: diplomová práce
URI: http://hdl.handle.net/11025/14836
Klíčová slova: mentální retardace;mentální postižení;výchova;vzdělávání
Klíčová slova v dalším jazyce: mental retardation;mentally disabled;education;family
Abstrakt: Práce je rozdělena na část teoretickou a část praktickou. Teoretická část popisuje mentální postižení, mentální retardaci a její klasifikaci a stupně. Dále je teoretická část věnována možnostem výchovy a vzdělávání pro osoby s mentálním postižením. Praktická část má pak za úkol analyzovat život rodin a jejich dětí (dospělých) s mentálním postižením. Dalším cílem práce je srovnat možnosti vzdělání pro osoby s mentálním postižením za dob totalitního režimu a dnes.
Abstrakt v dalším jazyce: The thesis is divided into the theoretical part and the practical part. The theoretical part describes intellectual disability, mental retardation and its classification and degree. The theoretical part is further devoted to upbringing and education for people with intellectual disabilities. The practical part is then the task of analyzing the lives of families and their children (adults) with intellectual disabilities. Another aim of this thesis is to compare the educational opportunities for people with intellectual disabilities in times of a totalitarian regime and today.
Práva: Plný text práce je přístupný bez omezení.
Vyskytuje se v kolekcích:Diplomové práce / Theses (KPG)

Soubory připojené k záznamu:
Soubor Popis VelikostFormát 
DP_SUBRTOVA_1404.pdfPlný text práce1,24 MBAdobe PDFZobrazit/otevřít
Subrtova VP.pdfPosudek vedoucího práce59 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
subrtova OP.pdfPosudek oponenta práce59,05 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
subrtova O.pdfPrůběh obhajoby práce9,85 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít


Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam: http://hdl.handle.net/11025/14836

Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.