Název: Hlas v pedagogickém procesu na 1. stupni základních škol v Horažďovicích
Další názvy: The voice in the learning process in the 1st grade of Horaždovice primary schools
Autoři: Melková, Šárka
Vedoucí práce/školitel: Sovová, Pavla
Datum vydání: 2014
Nakladatel: Západočeská univerzita v Plzni
Typ dokumentu: diplomová práce
URI: http://hdl.handle.net/11025/14866
Klíčová slova: hlasová výchova;Rámcový vzdělávací program;pedagogická komunikace;hlasová hygiena;Školní vzdělávací program
Klíčová slova v dalším jazyce: vocal education;Framework educational programme;educational communication;vocal hygiene;School educational programme
Abstrakt: Diplomová práce "Hlas v pedagogickém procesu na 1. stupni základních škol v Horažďovicích" se zabývá hlasovou výchovou v 1. 3. třídě těchto základních škol, jejím zařazením do učiva, především pak do hodin českého jazyka a hudební výchovy, a hlasem pedagogů. Práce je rozdělena na teoretickou část a na část praktickou. Teoretická část je zaměřena obecně na hlas a hlasovou výchovu. Pojednává se zde o Rámcovém vzdělávacím programu pro základní vzdělávání a seznámení s očekávanými výstupy, které jsou stěžejní pro kontext práce. Zařazena je zde i pedagogická komunikace a zásady hlasové hygieny. Výzkumná část je založena na šetření probíhajícím v 1. - 3. ročníku základních škol v Horažďovicích. Výzkum obsahuje srovnání školních vzdělávacích programů z pohledu hlasové výchovy, náslechy vyučovacích hodin a rozhovor s učitelkami 1. stupně zaměřeného na hlasové problémy pedagogů.
Abstrakt v dalším jazyce: Diploma thesis "The voice in the learning process in the 1st grade of Horaždovice primary schools" is focused on the vocal education between the 1st and 3rd grade of those elementary schools, its implementation into the curriculum, especially into the classes of the Czech language and musical education, and the quality of the voice of the teachers. The thesis is divided into the theoretical part, and the part practical. The theoretical part is generally focused on the voice and vocal education. It speaks about the Framework Education Programmefor the primary education and the introduction to the expected outcomes, which are crucial to the context of the work. It also includes educational communication and the basic elements of the vocal hygiene. The research part is based on the inquiry which was done in the 1st, 2nd and the 3rd grade of the Horaždovice primary school. The research includes the comparison of the school educational programmes from the perspective of the vocal education, the listenings of the actual classes, and interviews with the 1st grade teachers, which were focused on the vocal problems the teachers might have.
Práva: Plný text práce je přístupný bez omezení.
Vyskytuje se v kolekcích:Diplomové práce / Theses (KPG)

Soubory připojené k záznamu:
Soubor Popis VelikostFormát 
DP_final.pdfPlný text práce1,03 MBAdobe PDFZobrazit/otevřít
Melkova VP.pdfPosudek vedoucího práce42,8 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
Melkova OP.pdfPosudek oponenta práce47,84 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
Melkova O.bmpPrůběh obhajoby práce25,49 MBBMPNáhled
Zobrazit/otevřít


Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam: http://hdl.handle.net/11025/14866

Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.