Název: Čtenářské preference odlišných generací
Další názvy: Reading preferences among different generations
Autoři: Kouřilová, Štěpánka
Vedoucí práce/školitel: Lišková, Libuše
Datum vydání: 2014
Nakladatel: Západočeská univerzita v Plzni
Typ dokumentu: diplomová práce
URI: http://hdl.handle.net/11025/15365
Klíčová slova: čtenářské preference;čtenářské návyky;Česká republika;anglicky mluvící země;fantasy;upířy;Harry Potter;Pán prstenů;Hunger games;Upíří deníky;Stmívání
Klíčová slova v dalším jazyce: reading preferences;reading habits;Czech republic;english speaking countries;fantasy;vampires;Harry Potter;Lord of the rings;The Hunger games;Vampire diaries;Twilight
Abstrakt: Diplomová práce "Čtenářské preference odlišných generací" se zaměřuje na komplexní analýzu čtenářských preferencí a čtenářských návyků současných dětí a adolescentů prostřednictvím výzkumů a akademických článků, které se touto problematikou zabývaly posledních několik let. Dále bere na zřetel vliv informačních technologií na již zmíněné čtenářské preference a návyky dětí, jakožto vliv filmových adaptací na četbu knih. Praktická část je věnována výzkumu čtenářských preferencí za pomoci městských knihoven a také, které vyplňovali žáci základních škol ve školním prostředí. Samotný výzkum uzavírá část věnovaná experimentu, který se zabýval vlivem autentických textů na motivaci a čtenářské preference dětí. Cíle, podmínky a jednotlivé fáze výzkumu jsou pečlivě popsány a shrnuty společně s výsledky výzkumu s nimi souvisejícími komentáři a doporučením aplikace výsledků na výuku anglického jazyka.
Abstrakt v dalším jazyce: The diploma thesis deals with the reading preferences of contemporary children, examines the affection of IT to their reading habits. The thesis acquaints with the surveys concerning children's and teenagers' reading habits and preferences, made within the last decade, and summarizes their results. The practical part of the thesis is dedicated to the research. The author's own research focuses on the analysis of the Czech children's reading preferences by librarians' statistics and questionnaires given to children themselves. The research part is concluded by the school reading experiment. The objectives, conditions and stages of both researches are thoroughly described and the results of the survey are summarized and commented from different points of view.
Práva: Plný text práce je přístupný bez omezení.
Vyskytuje se v kolekcích:Diplomové práce / Theses (KAN)

Soubory připojené k záznamu:
Soubor Popis VelikostFormát 
DP_Kourilova.pdfPlný text práce1,28 MBAdobe PDFZobrazit/otevřít
Koourilova V.pdfPosudek vedoucího práce720,5 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
Kourilova O.pdfPosudek oponenta práce875,52 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
Kourilova P.pdfPrůběh obhajoby práce340,4 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít


Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam: http://hdl.handle.net/11025/15365

Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.