Název: | Fundamental algorithms for projective voxelization |
Autoři: | Jegathese, Reginald C. Painkras, Eustace Prakash, Edmond C. |
Citace zdrojového dokumentu: | Journal of WSCG. 1998, vol. 6, no. 1-3, p. 503-509. |
Datum vydání: | 1998 |
Nakladatel: | Václav Skala - UNION Agency |
Typ dokumentu: | článek article |
URI: | http://hdl.handle.net/11025/15862 http://wscg.zcu.cz/wscg1998/wscg98.htm |
ISSN: | 1213-6972 (print) 1213-6980 (CD-ROM) 1213-6964 (online) |
Klíčová slova: | objemová grafika;voxelization;CAD/CAM |
Klíčová slova v dalším jazyce: | volume graphics;voxelization;CAD/CAM |
Abstrakt v dalším jazyce: | We develop a voxel-based approach to volume modeling, in which the 3D object is represented as a set of voxels rather than a collection of surfaces. Interpretation with voxel-based representations is an intuitive paradigm, which has been shown to be theoretically sound and possesses enormous computational advantages over modeling with surface-based representations of 3D objects. However, there is no efficient algorithm for volume modeling of graphics primitives. In this paper, we attempt to bridge the gap by an efficient projective voxelization technique suitable for all existing 3D graphics primitives. |
Práva: | © Václav Skala - UNION Agency |
Vyskytuje se v kolekcích: | Volume 6, number 1-3 (1998) |
Soubory připojené k záznamu:
Soubor | Popis | Velikost | Formát | |
---|---|---|---|---|
Painkras_98.pdf | Plný text | 984,61 kB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam:
http://hdl.handle.net/11025/15862
Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.