Full metadata record
DC poleHodnotaJazyk
dc.contributor.advisorŠimonová, Lenka
dc.contributor.authorPejsarová, Markéta
dc.contributor.refereeSkálová, Petra
dc.date.accepted2015-06-09
dc.date.accessioned2016-03-15T08:46:37Z-
dc.date.available2014-10-25cs
dc.date.available2016-03-15T08:46:37Z-
dc.date.issued2015
dc.date.submitted2015-04-24
dc.identifier62084
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11025/18481
dc.description.abstractTématem předložené práce je Vliv okolí podniku na konkrétní podnik. Cílem bakalářské práce je představit zvolený podnik a analyzovat jednotlivé vlivy okolí podniku. Dále pak je účelem zhodnotit jednotlivé vlivy působící na okolí vybraného podniku a navrhnout kroky vedoucí k úpravě podnikové strategie. V první kapitole se práce zabývá definicí podniku dle NOZ a představením zvoleného podniku. Pro zpracování praktické části byl vybrán podnik Metzler, jedná se o velkoobchodní společnost v odvětví oční optiky. V dalších kapitolách se práce věnuje vnitřnímu a vnějšímu okolí podniku. Vnitřní okolí podniku je zpracováno z pohledu personálních i finančních zdrojů podniku a marketingového mixu. Vnější okolí je rozděleno na makrookolí a mikrookolí. Makrookolí je charakterizováno dle vlivů ovlivňujících podnik a v mikrookolí se práce zabývá Poterovým modelem pěti sil. Prvky, které mají významný vliv na podnik, jsou dále rozebrány ve SWOT a SPACE analýze. SPACE analýza upozornila na konzervativní strategii podniku a neustálou potřebu práce vedení společnosti na konkurenčních výhodách. Ze SWOT analýzy podniku Metzler vyplynuly dvě slabé stránky a dvě hrozby, které jsou dále rozpracovány v kapitole Opatření na budoucí vývoj podniku.cs
dc.format82 s.cs
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isocscs
dc.publisherZápadočeská univerzita v Plznics
dc.rightsPlný text práce je přístupný bez omezení.cs
dc.subjectpodnikcs
dc.subjectokolí podnikucs
dc.subjectporterův model pěti silcs
dc.subjectmarketingový mixcs
dc.subjectspace analýzycs
dc.subjectswot analýzacs
dc.titleVliv okolí podniku na konkrétní podnikcs
dc.title.alternativeThe Influence of surroundings on specific companyen
dc.typebakalářská prácecs
dc.thesis.degree-nameBc.cs
dc.thesis.degree-levelBakalářskýcs
dc.thesis.degree-grantorZápadočeská univerzita v Plzni. Fakulta ekonomickács
dc.thesis.degree-programEkonomika a managementcs
dc.description.resultObhájenocs
dc.rights.accessopenAccessen
dc.description.abstract-translatedThe theme of presented thesis is the impact of enterprise surroundings on the concrete enterprise. The aim of the thesis is to introduce the chosen enterprise and to analyse individual impacts of enterprise surroundings. Furthermore, the purpose is to evaluate individual impacts affecting the surrounding of chosen enterprise and to suggest steps leading to adjustment of enterprise strategy. In the first charter, the thesis occupies the enterprise definition according to the new Civil Code and introducing the chosen enterprise. After processing a practical part was chosen the enterprise Metzler, this is a wholesale company in the sector of opticians. In other chapters, the thesis devotes to internal and external enterprise surroundings. The internal enterprise surrounding is processed from the perspective of personal and financial sources of enterprise and marketing mix. External surrounding is divided to macro surrounding and micro surrounding. Macro surrounding is characterized according to impacts affecting the enterprise and the thesis in micro surrounding dedicates to Porters model of five powers. Elements, which have an important influence on the enterprise are analyse in SWOT and SPACE analysis. SPACE analysis drew attention to conservative strategy of the enterprise and constant need of company leading on competitive advantages. From SWOT analysis of Metzler's company resulted two weaknesses and two threats which are elaborated in the third charter, measures for the future development of the enterprise.en
dc.subject.translatedenterpriseen
dc.subject.translatedenterprise surroundingsen
dc.subject.translatedporters model of five powersen
dc.subject.translatedmarketing mixen
dc.subject.translatedspace analysisen
dc.subject.translatedswot analysisen
Vyskytuje se v kolekcích:Bakalářské práce / Bachelor´s works (KPM)

Soubory připojené k záznamu:
Soubor Popis VelikostFormát 
Bakalarska prace_Pejsarova.pdfPlný text práce1,83 MBAdobe PDFZobrazit/otevřít
vedouci-BP_pejsarova_VP.pdfPosudek vedoucího práce603,53 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
oponent-BP_pejsarova_OP.PDFPosudek oponenta práce2,11 MBAdobe PDFZobrazit/otevřít
obhajoba-pejsarova_BP.PDFPrůběh obhajoby práce855,17 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít


Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam: http://hdl.handle.net/11025/18481

Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.