Název: Vliv okolí podniku na konkrétní podnik
Další názvy: The influence of surroundings on a specific company
Autoři: Hoblíková, Lucie
Vedoucí práce/školitel: Šimonová, Lenka
Oponent: Jermář, Milan
Datum vydání: 2015
Nakladatel: Západočeská univerzita v Plzni
Typ dokumentu: bakalářská práce
URI: http://hdl.handle.net/11025/18549
Klíčová slova: okolí podniku;podnik;pestle analýza;porterův model 5 sil;swot analýza;arbyd cz s.r.o.
Klíčová slova v dalším jazyce: business environment;business;pestle analysis;porter's 5 forces model;swot analysis;arbyd cz ltd.
Abstrakt: Bakalářská práce je zaměřena na zkoumání vlivu okolí na konkrétní podnik. Cílem práce je vymezit a charakterizovat základní pojmy týkající se vlivu okolí na podnik. Teoretická část práce se věnuje rozdělení okolí na jednotlivá prostředí (mikro, mezo a makroprostředí) a jejich následnému popisu. Praktická část je věnována konkrétním analýzám aplikovaných na společnost ARBYD CZ s.r.o. Jedná se o PESTLE analýzu popisující politické, ekonomické, sociální, technologické, legislativní a ekologické faktory a Porterův model 5 sil věnující se analýze konkurence (stávající a potenciální), dodavatelů, odběratelů a substitutů. Zjištěné poznatky z těchto rozborů přehledně shrnuje SWOT analýza. Závěrečná část práce je věnována návrhům a opatřením, která by měla přispět ke zlepšení konkurenceschopnosti podniku a k posílení jeho pozice na trhu.
Abstrakt v dalším jazyce: Bachelor thesis is focused on exploring the influence of surroundings on a specific company. The aim is to define and characterize the basic concepts concerning the influence of the environment on the business. The teoretical part deals with the dividing of business environments on individual parts (micro, mezo and macro environments) and their subsequent description. The practical part is devoted to specific analysis applied to the company ARBYD CZ Ltd. This is a PESTLE analysis describing the political, economical, social, technological, legal and ecological factors, and Porter's 5 forces model dedicated to analyzing competitors (existing and potential), suppliers, customers and substitutes. The findings of these analysis clearly summarizes SWOT analysis. The final part is devoted to proposals and measures, which should help to improve the company's competitiveness and strengthening its market position.
Práva: Plný text práce je přístupný bez omezení.
Vyskytuje se v kolekcích:Bakalářské práce / Bachelor´s works (KPM)

Soubory připojené k záznamu:
Soubor Popis VelikostFormát 
BP_Hoblikova_Lucie_2015.pdfPlný text práce52,6 MBAdobe PDFZobrazit/otevřít
vedouci-BP_hoblikova_VP.pdfPosudek vedoucího práce609,99 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
oponent-BP_hoblikova_OP.pdfPosudek oponenta práce555,9 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
obhajoba-hoblikova_BP.PDFPrůběh obhajoby práce907,79 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít


Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam: http://hdl.handle.net/11025/18549

Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.