Název: Rozvoj kooperačních dovedností v hodinách anglického jazyka
Další názvy: Developing cooperative skills in English language classes
Autoři: Válová, Zora
Vedoucí práce/školitel: Klečková, Gabriela
Datum vydání: 2015
Nakladatel: Západočeská univerzita v Plzni
Typ dokumentu: diplomová práce
URI: http://hdl.handle.net/11025/19655
Klíčová slova: kooperace;kooperativní učení;kooperační dovednosti;hodiny anglického jazyka
Klíčová slova v dalším jazyce: cooperation;cooperative learning;cooperative skills;english language classes
Abstrakt: Diplomová práce se zabývá rozvojem kooperačních dovedností v hodinách anglického jazyka. První kapitola je věnována důkladnému teoretickému popisu kooperativního učení. Projednává význam kooperativního učení v průběhu vzdělávacího procesu a popisuje jeho hodnotu s důrazem na vyvíjející se společnost a rozdílnosti ve třídách. Stručná historie kooperativního učení je uvedena z důvodu popsání vývoje tohoto pedagogického přístupu. Tato práce se také věnuje analýze kooperativního učení, popisuje jeho pět základních prvků a rozděluje kooperativní učení na tři hlavní druhy. Práce také popisuje roli učitele v procesu kooperativních činností a úkolů. Kooperativní učení je dále analyzováno v rámci hodin anglického jazyka a také z hlediska možných problému, které mohou během kooperativních aktivit vzniknout. Nedílnou součástí práce je také výzkum, který proběhl na vybraných českých školách. Cílem výzkumu bylo změřit použití kooperativního učení v náhodně navštívených hodinách a efektivitu jednotlivých aktivit. Výzkum byl proveden pomocí náslechů, zaznamenání průběhů hodin a následné analýzy získaných dat. Z výzkumu vyplývá, že kooperativní učení je na českých školách používáno a studenti rozvíjejí své kooperační dovednosti. Práce také poskytuje rady pro učitele, náměty pro další výzkum a omezení výzkumu.
Abstrakt v dalším jazyce: The thesis deals with developing cooperative skills in English language classes. The first chapter is dedicated to a thorough description of cooperative learning. It discusses the importance of using cooperative learning during the educational process and describes the value of the outcomes in terms of changing society and diverse classrooms. A brief history of cooperative learning is presented in order to trace the development of the educational approach. In addition, cooperative learning is analyzed in terms of five essential elements and three main types of cooperative learning are distinguished. The thesis analyses the role of a teacher during cooperative learning tasks and activities. Also, cooperative learning is described in connection to English language classes and specific issues are commented. The thesis also focuses on challenges which can arise during the process of cooperative learning tasks and activities. A research done in selected Czech schools is commented on the thesis. The objective of the research was to measure the occurrence of cooperative learning activities and their effectiveness. The data for the research was collected by observations and further analyzed through a scoring rubric. The research suggests that cooperative learning happens to some extent in English classes and the students' cooperative skills are developed. The thesis also provides advice for teachers, suggestions for future research and limitations of the research.
Práva: Plný text práce je přístupný bez omezení.
Vyskytuje se v kolekcích:Diplomové práce / Theses (KAN)

Soubory připojené k záznamu:
Soubor Popis VelikostFormát 
Graduate thesis_Valova.pdfPlný text práce1,29 MBAdobe PDFZobrazit/otevřít
vedouci-V8lova - pos. ved GK0001.pdfPosudek vedoucího práce662,81 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
oponent-Valova - pos opon MP0001.pdfPosudek oponenta práce1,38 MBAdobe PDFZobrazit/otevřít
obhajoba-Valova - prubeh obh0001.pdfPrůběh obhajoby práce514,01 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít


Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam: http://hdl.handle.net/11025/19655

Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.