Název: Monitorování pohybové aktivity a inaktivity žáků na Střední odborné škole v Rokycanech
Další názvy: Monitoring of physical activity and inactivity pupil of high school in Rokycany
Autoři: Routová, Tereza
Vedoucí práce/školitel: Valach, Petr
Oponent: Benešová, Daniela
Datum vydání: 2015
Nakladatel: Západočeská univerzita v Plzni
Typ dokumentu: diplomová práce
URI: http://hdl.handle.net/11025/19993
Klíčová slova: pohybová aktivita;tělesná výchova;dospívání;systém indares;dotazník ipaq
Klíčová slova v dalším jazyce: physical activity;physical education;adolescence;system indares;questionnaire ipaq
Abstrakt: Cílem diplomové práce bylo analyzovat úroveň a strukturu pohybové aktivity a inaktivity žáků Střední odborné školy a Gymnázia v Rokycanech. Měření bylo realizováno v týdnu od 5. 5. 2014 do 11. 5. 2014. K monitorování bylo vybráno 44 studentů ze dvou tříd Gymnázia a střední odborné školy v Rokycanech ve věku 17 19 let. Pro výpočty byli respondenti rozdělení podle dvou kritérií. První kritérium bylo podle pohlaví na 18 chlapců a 26 děvčat, druhé na základě výsledků dotazníku motivace MPAM-R na více motivované a méně motivované, podle mediánu na 22 a 22 respondentů. Z výsledků vyplývá, že žáci neplní pohybová doporučení pro intenzivní a střední zátěž avšak doporučení pro chůzi plní alespoň polovina z nich. Chlapci plní v průměru za týden více MET-min než dívky. Více motivovaní k pohybovým aktivitám plní více MET-min/týden než méně motivovaní.
Abstrakt v dalším jazyce: The aim of this thesis is to analyze the structure and level of physical activity and inactivity of students at high school and college in Rokycany. Base for this analysis was measured the week of 5. 5. 2014 to 11. 5. 2014. For this research were selected 44 students from two classes of high school and college in Rokycany aged 17-19 years. Participants of this research were divided into two criteria. The first criterion was then divided according to sex 18 boys and 26 girls. Furthermore, second criterion was divided according to the result of the motivation's questionnaire Mpam-R to according the level of the motivation to more or less motivate by a median of 22 and 22 respondents. The results indicate that students fail to comply with the recommendations for vigorous physical moderate load and recommendations for walking but perform at least half of them. Boys play in a week on average more MET-min than girls. The more motivated students perform physical activities more MET-min / week than the less motivated.
Práva: Plný text práce je přístupný bez omezení.
Vyskytuje se v kolekcích:Diplomové práce / Theses (KTV)

Soubory připojené k záznamu:
Soubor Popis VelikostFormát 
DP Routova T..pdfPlný text práce2,52 MBAdobe PDFZobrazit/otevřít
vedouci-ROUTOVA VP.pdfPosudek vedoucího práce123,23 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
oponent-ROUTOVA T. OP.pdfPosudek oponenta práce159,24 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
obhajoba-ROUTOVA T..pdfPrůběh obhajoby práce44,82 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít


Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam: http://hdl.handle.net/11025/19993

Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.