Název: Interpretace výtvarného projevu v hermeneutickém pojetí
Další názvy: Interpretation of artistic pieces in hermeneutical approach
Autoři: Krausová, Kamila
Vedoucí práce/školitel: Slavík, Jan
Oponent: Komzáková, Martina
Datum vydání: 2015
Nakladatel: Západočeská univerzita v Plzni
Typ dokumentu: bakalářská práce
URI: http://hdl.handle.net/11025/20056
Klíčová slova: interpretace;umělecké dílo;hermeneutika;kunsthistorie;význam;výtvarný výraz;před-porozumění;výtvarný zážitek;kvalitativní výzkum
Klíčová slova v dalším jazyce: interpretation;artwork;hermeneutics;art history;meaning;artistic expression;pre-understanding;artistic experience;qualitative research
Abstrakt: Tato práce je zaměřena na analýzu fenoménu uměleckého díla nahlíženého prostřednictvím divákovy interpretace, která je hlavním předmětem analýzy. Empiričtí diváci interpretovali dílo ve fázi nepoučenosti a hermeneutické poučenosti (seznámení diváka s metodou hermeneutické interpretace). Cílem je získání poznatků o změně v interpretaci empirickým divákem, kdy dochází k postupnému obohacení a prohloubení před-porozumění (v pojetí, obsahu a kvalitě výkladu) vizuálnímu artefaktu. Účastníci výzkumu splňovali kritéria: hlubší zájem o výtvarné umění, základní znalost a orientace v předmětu dějiny umění. Výzkum probíhal individuálně. Poznatky získané v empiricko-výzkumné části této práce by měly být přínosem pro přípravu budoucích i současných pedagogů k interpretaci či animaci uměleckých děl.
Abstrakt v dalším jazyce: The bachelor thesis titled Interpretation of artistic pieces in hermeneutical approach deals with analysis of the phenomenon of artistic work through the viewer's interpretation. Respondents interpreted the art piece in two phases: non-knowledgeable interpretation and knowledgeable interpretation (viewer was informed about the method of hermeneutic interpretation). Research includes knowledge about a change of original pre-understanding (in concept, content and quality of interpretation) visual artifact. The research was conducted individually with each person. The thesis can be beneficial for present or future teachers in theoretical and metodical preparations for interpretation or animation of fine art.
Práva: Plný text práce je přístupný bez omezení.
Vyskytuje se v kolekcích:Bakalářské práce / Bachelor´s works (KVK)



Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam: http://hdl.handle.net/11025/20056

Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.